رئیس خانه معدن : فعال سازی مزیت های معدنی برنامه ر یزی می خواهد

رئیس خانه معدن : فعال سازی مزیت های معدنی برنامه ر یزی می خواهد

دنیای معدن - رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه علاوه بر منابع نفت و گاز از ذخایر بالای معدنی برخورداریم ، گفت : استفاده از این مزیت نیازمند برنامه ریزی است.

محمدرضا بهرامن با بیان اینکه معدن از اکتشاف تا فرآوری می تواند نقش اساسی در توسعه کشور داشته باشد ، افزود: باید برای تکمیل زنجیره معدن برنامه داشته باشیم که لازمه آن در مرحله نخست توجه به امر اکتشاف است.
وی اضافه کرد: می گویند 60 میلیارد تن ذخایر معدنی داریم در حالیکه ما هنوز کار اکتشافی نکردیم.
بهرامن با بیان اینکه برای مزیت هایمان در فولاد ، مس و سرب و روی باید راهبرد مشخص داشته باشیم ، گفت: هیچ وقت به شورابه های معدنی به عنوان ارزش فکر نمی کنیم در حالی که کشورهایی مانند عمان و آمریکا برای شورابه ها برنامه دارند.
وی افزود: در کنار نفت و گاز می توانیم از ذخایر معدنی با تکمیل زنجیره ارزش ، ثروت اندوزی کنیم که نیازمند برنامه های راهبردی است.
رئیس خانه معدن ایران ؛ علت خام فروشی در معدن را نبود برنامه راهبردی در این بخش دانست و گفت: اگر راهبرد توسعه ای در معدن داشته باشیم صدور مواد معدنی به صورت خام به علت حجیم بودن ، توجیه پذیر نیست ضمن اینکه توجه به معدن می تواند در ایجاد اشتغال در مناطق محروم نقش اساسی داشته باشد.
بهرامن افزود: در ایران از نظر زیرساخت جاده ای برای دسترسی به معادن مشکلی نداریم اما در کشورهایی که حتی این زیرساخت وجود ندارد سرمایه های خوبی را در معدن جذب می کنند که علت آن شفافیت در قانون و امنیت سرمایه گذاری است.
وی اضافه کرد: اکتشاف از بخش های اصلی معدن است که می توانیم در آن بصورت جدی ورود کنیم و از آنجا که اکتشاف ما در ابتدای راه است سرمایه گذار ما می تواند برای شناسایی ذخایر معدنی ، سرمایه گذاری های بزرگ انجام دهد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا