کرباسیان در جلسه با استاندار تشریح کرد:

تسهیلات جدید ایمیدرو برای بخش معدن استان کرمانشاه

تسهیلات جدید ایمیدرو برای بخش معدن استان کرمانشاه

گروه معادن - رئیس هیات عامل ایمیدرو تسهیلات جدید برای بخش معدن کرمانشاه را تشریح کرد. این تسهیلات شامل اجرای برنامه اکتشافی، استمهال بدهی معدنکاران، برنامه ارایه وام به طرح های فرآوری و اعطای یارانه سود تسهیلات بانکی است.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان در جلسه ای که با حضور استاندار کرمانشاه و مسئولان صنایع و معادن استان برگزار شد، اظهار داشت: در برنامه 250 هزار کیلومتری اکتشاف معادن کشور، استان کرمانشاه، از جمله استان های تحت این برنامه اکتشافی است که تا کنون 2 هزار کیلومتر مربع ژئوفیزیک هوایی شده و یک هزار کیلومتر دیگر عملیات ژئوفیزیک هوایی نیز طی خرداد تا آبان امسال انجام می شود.

وی ادامه داد: در پهنه سنقر، 15 محدوده امیدبخش در حوز سنگ آهن، مس، باریت، پلی متال و غیره کشف شده و اقدامات پی جویی آن انجام شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی تا قبل از زلزله کرمانشاه، 60 بیمه نامه (45 فقره برای اکتشاف و 15 فقره برای استخراج و فرآوری) برای این استان صادر کرد، گفت: با توجه به زلزله رخ داده، ایمیدرو اقدام به استمهال بدهی ها کرد که 13 مورد آن از منابع داخلی صندوق انجام شد.

وی ادامه داد: 19 فقره دیگر از محل وجوه معاونت معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت پرداخت و 18 مورد نیز از محل منابع داخلی ایمیدرو استمهال شد.

کرباسیان با بیان اینکه واحدهای جدید استخراج و فرآوری صندوق بیمه، اشتغال زایی بسیاری ایجاد می کند، گفت: چنانچه هر سرمایه گذار معدنی برای استخراج و فرآوری، طرح ارایه کند، تسهیلاتی از بانک های طرف قرارداد در اختیارشان قرار می دهیم.

وی ادامه داد: یارانه سود تسهیلات به مناطق محروم تا 6 درصد است اما اگر در حوزه "های تِک" باشد این یارانه تا 10درصد افزایش می یابد که از منابع داخلی صندوق و بانک پرداخت می شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: 1200 میلیارد تومان از 1.5 میلیارد دلار طرح توسعه اشتغال روستایی، برای معادن کوچک و متوسط اختصاص داده شده است.

وی افزود: ایمیدرو وامی برای طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم این منطقه تصویب کرد که به سرعت به بهره برداری برسد.

کرباسیان همچنین اظهار داشت: مطالعات فاز 1 و 2 جاده دسترسی به معدن بیتومینه (قیر طبیعی) در این منطقه انجام شده است. اکنون نیز با توجه به آماده شدن اسناد و تامین اعتبار آن، پروژه آماده برگزاری مناقصه است.

در این جلسه، موضوعاتی همچون تامین مواد اولیه واحدهای سیمانی و فولادی، تامین فناوری و دانش فنی و نیز تقاضاهای جدید در صندوق بیمه مطرح شد که در این زمینه ها، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کرباسیان در سفر به کرمانشاه، فاز نخست مسکن مددجویان بهزیستی و مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی و نگهداری سالمندان را در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب همراه با رئیس سازمان بهزیستی کشور و نماینده کرمانشاه افتتاح کرد. همچنین از مرکز در حال ساخت توانبخشی ایمیدرو و نیز منطقه زلزله زده آبدالان - که 30 مسکن مدرن توسط خیران احداث می شود- دیدن کرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا