در همایش سرمایه گذاری و تامین مالی صنایع پایین دست پتروشیمی مطرح شد؛

راهکار های تامین مالی صنعت پتروشیمی از طریق بازار سرمایه

راهکار های تامین مالی صنعت پتروشیمی از طریق بازار سرمایه

دومین همایش سرمایه گذاری و تامین مالی صنایع پایین دست پتروشیمی با حضور مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت های پتروشیمی ایرانی در پاریس برگزار شد.


دومین همایش سرمایه گذاری و تامین مالی صنایع  پایین دست پتروشیمی با حضور مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت های پتروشیمی ایرانی در پاریس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (ایران)، در این همایش بابک باقری، معاون خدمات مالی  تامین سرمایه تمدن با  معرفی بازار سرمایه ایران و ابزارهای تامین مالی موجود، دو راهکار ویژه تامین مالی صنعت پتروشیمی از طریق بازار سرمایه را به سرمایه گذاران خارجی پیشنهاد داد.

وی به تقاضای کشورهای اروپایی برای محصولات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: انتشار اوراق ارزی مبتنی بر یک محصول پتروشیمی توسط شرکت های پتروشیمی ایرانی و فروش این اوراق به سرمایه گذاران و تجار اروپایی  یکی از ابزارهایی است که می توان از آن بهره برداری کرد. در این راهکار سرمایه گذاران اروپایی ضمن برخورداری از سود بسیار بالاتر نسبت به نرخ های موجود در بازارهای مالی اروپایی امکان تحویل کالا را خواهند داشت.

معاون خدمات مالی تامین سرمایه تمدن در راهکار دوم پیشنهاد انتشار اوراق انتشارصکوک اجارۀ ارزی  قابل تبدیل به سهام  را  مطرح کرد و افزود:  راهکار ارایه شده  این امکان را به سرمایه­گذاران می­دهد که در سررسید اوراق، در صورت تمایل امکان تبدیل مطالبات سرمایه گذاران به سهام شرکت برای سرمایه گذاران خارجی را داشته باشند و از آنجایی که در این روش اصل و سود اوراق بر اساس ارز خارجی مورد قبول سرمایه گذاران پرداخت می شود سرمایه گذاران خارجی از نوسان نرخ ارز مصون خواهند بود.

یادآور می شود معاون خدمات مالی شرکت تامین سرمایه تمدن  به عنوان رییس پنل بانک و مالی این همایش در کنار دنیس میلهون مدیر عامل  بانک Business Bank   فرانسه و همچنین مصطفی علی مختار معاون بانک Sohar  عمان به ارایه راهکارهای موجود جهت سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران و همچنین تامین مالی این شرکت ها پرداختند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا