سازمان مالیاتی به ماجرای وام خودرو وارد شد

سازمان مالیاتی به ماجرای وام خودرو وارد شد

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی از بررسی وضعیت مالیات وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو توسط این سازمان خبر داد وگفت: بر اساس قانون خدمات بانکی مواردی چون ارایه تسهیلات مشمول مالیات نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا طاری بخش درباره دریافت مالیات بر ارزش افزوده خودروسازان از متقاضیان خرید خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی به ایرنا گفت: به موجب بند 11 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده خدمات بانکی که توسط بانک ها ، مؤسسات مالی و اعتباری و صندوق های قرض الحسنه مجاز ارائه می شود، از مالیات معاف است.

وی افزود: چنانچه وام 25میلیونی خرید خودرو توسط بانک ها ، مؤسسات مالی و اعتباری و صندوق های قرض الحسنه مجاز پرداخت شود مشمول مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

معاون سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه، فروش کالا و خودرو در مرحله آخر مشمول مالیات است، اظهارداشت: شرکت های خودروساز در زمان ثبت نام این مالیات را دریافت کرده اند و امیدواریم به دولت پرداخت کنند. در صورتی که تسهیلات خرید خودرو توسط افرادی غیر از اشخاص مورد نظر در بند 11 ماده 12 ارایه شود اشکال دیگری پیدا می کند .

وی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی قرار است این وام توسط بانک ها به خریداران پرداخت شود، بنابراین اگر به طور مستقیم به متقاضی پرداخت شود، مشمول مالیات نخواهد شد. اگر پرداخت تسهیلات خودرو با روش دیگری غیر از سیستم بانکی باشد، باید آن را بررسی و تصمیم گیری کنیم. بر اساس قانون خریداران خودرو در آخرین نقطه فروش باید مالیات را پرداخت کنند.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا