راه‌اندازی ۷ کارخانه‌ تولید فلزات مختلف با مشارکت بنیاد برکت

راه‌اندازی ۷ کارخانه‌ تولید فلزات مختلف با مشارکت بنیاد برکت

گروه معادن - مشارکت مالی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) منجر به تأسیس هفت کارخانه‌ صنعتی برای تولید فلزات مختلف در مناطق محروم کشور شد.

به گزارش ماین نیوز، این کارخانه‌ها تولیدکننده‌ شمش فولاد، شمش و پلیت آلیاژی آلومینیوم، انواع پروفیل آهنی، کنسانتره‌ی روی و سرب، لوله‌های پروفیلی و میلگرد است و به رونق اقتصادی این مناطق کمک مؤثری می‌کند.

بنیاد اقتصادی و اجتماعی برکت برای راه‌اندازی این کارخانه‌ها در مناطق محروم استان‌های خوزستان، ایلام، خراسان شمالی، مرکزی، اردبیل، فارس و مازندران، سرمایه‌گذاری کرده است.

این بنیاد تلاش دارد با مشارکت مالی در اجرای برخی طرح‌های اقتصادی و صنعتی مناطق محروم، به کمک کارآفرینان محلی بشتابد.

بنیاد برکت تاکنون در 215 طرح کارآفرینی، بیش از 32 هزار و 590 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

حجم کل سرمایه‌گذاری در هفت طرح صنعتی یاد شده بالغ بر 2283 میلیارد و 146 میلیون ریال است.

بنیاد برکت با کمک به راه‌اندازی این کارخانجات برای بیش از 6685 نفر (به‌طور مستقیم و غیرمستقیم) از ساکنان محلی این استان‌ها ایجاد شغل کرده که در جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرهای دیگر مؤثر بوده است.

خط مشی بنیاد برکت این است که پس از پایان پروژه و آغاز بهره‌برداری، ظرف مدت 3 تا 5 سال اقدام به فروش تدریجی سهام خود به سهام‌داران شریک براساس توافق حاصله به‌طور نقدی یا اقساطی می‌کند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که در آذرماه سال 86 تأسیس شد، تاکنون در حوزه‌ی کارآفرینی با تشکیل شرکت با افراد حقیقی یا حقوقی و برای راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور، تلاش گسترده‌ای داشته است. اجرای این طرح‌ها نزدیک به 139 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم ایجاد می‌کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا