ارزش چشمگیر معاملات در بازار صندوق‌های قابل معامله (ETF)

ارزش چشمگیر معاملات در بازار صندوق‌های قابل معامله (ETF)

در مجموع بازار‌های اول و دوم فرابورس شاهد جا‌به‌جایی نزدیک به 113 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 325 میلیارد ریال بودیم که در این میان نماد «زاگرس» با بیش از 78 میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با نزدیک به 30 میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.

اولین روز از آخرین هفته اردیبهشت‌ماه در فرابورس ایران در حالی به پایان رسید که بیش از 8 میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر 132 میلیارد تغییر مالکیت یافت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، امروز شنبه مورخ  22اردیبهشت 97 شاخص کل فرابورس ایران با بیش از 4 واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از 1074 واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازار‌های نُه‌گانه نزدیک به 237 میلیون ورقه و ارزش آن به بیش از یک هزار و 946 میلیارد ریال رسید.

 در مجموع بازار‌های اول و دوم فرابورس شاهد جا‌به‌جایی نزدیک به 113 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 325 میلیارد ریال بودیم که در این میان نماد «زاگرس» با بیش از 78 میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با نزدیک به 30 میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.

همچنین سه تابلو بازار پایه میزبان جابه‌جایی بیش از 113 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 119 میلیارد ریال معامله بودند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز امروز بیش از یک میلیون ورقه بهادار با ارزشی بیش از یک هزار و 302 میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت 835 هزار ورقه بهادار به ارزش 734 میلیارد ریال، «اشاد94» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد.

نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد امروز بیش از 100 هزار ورقه تسه با ارزشی بالغ بر 66 میلیارد ریال معامله شده است؛ با نقل‌وانتقال بیش از 32 هزار ورقه امتیاز تسهیلات مسکن مهر 96 با ارزشی بالغ بر 21 میلیارد ریال، این اوراق بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز تسه‌ها به خود اختصاص داد.

امروز همچنین نماد‌های «ذوب»، «زاگرس» و «اپرداز» به ترتیب پُر‌بیننده‌ترین نماد‌ها بودند و نماد‌‌ «مارون» با بیش از 2 واحد تاثیر، مثبت‌ترین اهرم‌ بر شاخص کل فرابورس بود تا در نهایت این نماگر با 4 واحد رشد، در ارتفاع 1074 واحدی قرار گیرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا