انعقادتفاهم نامه اجرای دو پروژه آهن اسفنجی در بیجار و قروه

انعقادتفاهم نامه اجرای دو پروژه آهن اسفنجی در بیجار و قروه

دنیای معدن - استاندار کردستان از انعقاد تفاهم نامه اجرای دو پروژه آهن اسفنجی در بیجار و قروه خبرداد و گفت: کارهای ثبت و توافقات پروژه پتروشیمی ۲ کردستان در حال انجام است.

به گزارش دنیای معدن، بهمن مرادنیا امروز شنبه در پیش کنگره مجمع یاد یاران ۵ هزار و ۴۰۰ شهید کردستان که به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری به این استان در سالن پردیس سینما بهمن برگزارشد، گفت: ۲۲ اردیبهشت یادآور خاطره آزادی سنندج از دست ضد انقلاب است که این رویداد نشان از پایمردی و رشادت رزمندگان ایرانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ اردیبهشت یادآور سفر پرخیر و برکت رهبری در سال ۸۸ به استان کردستان است، بیان کرد: در این روز شور و غوغای زیادی در استان حاکم شد و همه با عشق و شوق فراوان برای دیدار با رهبرشان حضور پیدا کرده بودند.

وی ادامه داد: در طول این سال ها هنوز آثار و برکات این سفر مبارک در استان استمرار داشته و از اعتبارات آن برای عمران و آبادنی منطقه بهره مند شدیم.

استاندار کردستان اظهارداشت: سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به سفر رهبری بهره بردیم.

مرادنیا ادامه داد: در اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی رزمندگان گروهای معاند را شکست دادند و امروز نوبت ما است برای توسعه، عمران و آبادانی این مرز و بوم خدمت کنیم.

وی بیان کرد: مردم کردستان مستحق خدمت هستند چراکه شهید و جانباز فراوانی در راه پیروزی انقلاب اسلامی فدا کردند.

وی اظهارداشت: نظام مقدس ایران اسلامی خدمات خوب و ارزنده ای در منطقه داشته و دارد فقط عمق عقب ماندگی این استان از دوران گذشته به حدی است که نیاز به کار و تلاش زیادتری دارد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه یکی از عنایت ویژه رهبری اعتباری بود که برای مهار آب های مرزی تخصیص دادند، عنوان کرد: امروز از این طریق بخش کشاورزی را توسعه می دهیم، در استان تا دو سال پیش هیچ اعتبار تخصیصی برای تبدیل اراضی دیم به آبی نداشتیم ولی امسال ۵۱ هزار از اراضی استان اعتبار در این رابطه تخصیص داده شده است.

مرادنیا از اجرای پروژه های عظیمی در استان خبرداد و گفت: در بحث سرمایه گذاری کارهای خوبی در حال اجرا است به گونه ای که از فردا تفاهم نامه اجرای دو پروژه آهن اسفنجی در بیجار و قروه را امضا می کنیم و کار اجرای آنها شروع می شود.

وی اضافه کرد: کارهای ثبت و توافقات پروژه پتروشیمی دو کردستان در حال انجام است که این اقدام گام بزرگی برای توسعه استان است.

وی با بیان اینکه وضعیت مرزنشینان با مصوبه دولت ساماندهی می شود، بیان کرد: ایجاد منطقه آزاد در بانه و مریوان را ان شالله اجرایی می کنیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه این ها کارهای بزرگی است که دولت برای توسعه استان مدنظر قرار داده است، بیان کرد: در راستای محرومیت زدایی از چهره روستاها امسال هم با همراهی و همکاری بیشتر بخش دیگری از روستاها که از امکانات اولیه برخوردار نیستند خدمت رسانی خواهیم کرد.

مرادنیا اظهارداشت: دشمن امروز دوباره تحریم ها را تشدید کرده و قصد مقابله با نظام دارد و همه ما در چنین شرایطی هم چون گذشته باید با همدلی همراهی وتوان بیشتر با دشمنان مقابله کنیم و اجازه ندهیم دشمن یاس و ناامیدی را بین مردم ما ایجاد کند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا