مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات مطرح کرد:

حرکت صحیح در بازار سرمایه با تحلیل های منطقی و دوری از هیجانات

حرکت صحیح در بازار سرمایه با  تحلیل های منطقی و دوری از هیجانات

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت بنیادی صنایع بازار سرمایه تاکید کرد: شرایط بنیادی صنایع خوب است و با توجه به اصلاح قیمتی اکثر سهام به خصوص در صنایع بزرگ بازار، نرخ ها در محدوده های حمایتی جذابی قرار دارند.

 
 

 

بهروز خدارحمی گفت: تحلیلگران بازار سرمایه می توانند با تحلیل های اقتصادی و مالی صحیح بازار را از هیجان های منفی و کاذب دور نگه دارند. بارها دیده شده که رفتارهای تحلیلگران در ایجاد نوسان در بازار بسیار تعیین کننده و تاثیر گذار است.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، با تاکید بر اینکه صنایع بازار سرمایه عملکرد خوبی در سال گذشته داشتند، تاکید کرد: در یک ماهه اخیر اتفاق منفی در بازار رخ نداده و اکثر گزارش های عملکردی شرکت ها، مثبت و قابل قبول بوده است که همین امر، خوش بینی به آینده را به همراه دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه ترتیب مدرس ادامه داد: در این شرایط انتظار واکنش های هیجانی و دور از منطق فعالان بازار سرمایه وجود ندارد. در عین حال، خروج آمریکا از برجام هم مسیر را برای همکاری های بهتر ایران و اروپا فراهم کرد.

وی ضمن توصیه به سرمایه گذاران برای تصمیم گیری به دور از هیجان های کاذب، ادامه داد: بیشترین توصیه من به تحلیلگران بازار سرمایه است نه عموم مردم. چراکه تحلیلگران با گزارش های غیر تخصصی باعث التهاب فضای بازار سرمایه می شوند.

وی با اشاره به اینکه تحلیلگران بازار سرمایه به عنوان لیدر بازار همیشه چندین سرمایه گذار را دنباله رو خود می کنند، افزود: تحلیل های مالی و اقتصادی در خصوص صنایع بورسی ، وضعیت بنیادی بازار سرمایه ، ارتباط ارکان اقتصادی با بازار سرمایه و امثال چنین موضوع هایی باید مد نظر تحلیلگران بازار سرمایه باشد.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص وضعیت بنیادی صنایع بازار سرمایه تاکید کرد: شرایط بنیادی صنایع خوب است و با توجه به اصلاح قیمتی اکثر سهام به خصوص در صنایع بزرگ بازار، نرخ ها در محدوده های حمایتی جذابی قرار دارند تا جایی که با خروج آمریکا از برجام، نمی توان افت بیشتری برای بازار متصور بود.

وی با تاکید بر اینکه بازار بیش واکنش نسبت به خبرهای سیاسی داشته است، پیشنهاد داد: صنایع بازار به خصوص صنایع بزرگ در شرایط خوبی قرار دارند و سرمایه گذاران با تصمیم های هیجانی اقدام به فروش سهام خود نکنند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا