مدیر عامل تامین سرمایه تمدن تاکید کرد؛

بازگشایی مثبت بازار ، پیام محکم به شوآف ترامپ

بازگشایی مثبت بازار ، پیام محکم به شوآف ترامپ

به گفته خواجه نصیری، فاکتورهای تاثیر گذار بر بازار سرمایه در میان مدت و بلندمدت مثبت است و اتفاق های اخیر منجر به کاهش بیشتر ارزش پول ملی در آینده نمی شود . ترس از بد عهدی آمریکا در چند ماه گذشته باعث اتفاق های منفی در بازارها شده که این واکنش ها به قدری زیاد بوده که حتی پیش خور هم شده است و از این به بعد بازارها به ثبات و تعادل باز می گردند.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن بازگشایی مثبت بازار سرمایه در روز جاری را تاکیدی بر بی اهمیتی سخنان شب گذشته ترامپ دانست و گفت: بازگشایی مثبت روز جاری بازار سرمایه بخش مهمی از نگرانی ها را با یک سیگنال مثبت در روز چهارشنبه کاهش داد.

محمودرضا خواجه نصیری در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) با اشاره به اینکه ماه هاست تهدید ترامپ درباره خروج از برجام باعث شده فضای روانی کاهنده ای در اقتصاد و بازار سهام و ارزش پول ملی ایجاد شود، گفت: البته فاکتورهای اقتصادی رخ داده ، عکس العمل رفتاری نسبت به یک اتفاق است که بخشی از آن نیز بیش از اندازه بوده است.

وی با اشاره به اینکه پس از خروج رسمی ترامپ از برجام در شب گذشته، خانم موگرینی و سران اتحادیه اروپا بر پایبندی خود به برجام تاکید کردند، اظهار داشت: با توجه به تاکید اروپا بر پایبندی به برجام، نگرانی ها از مشکلات اقتصادی به دلیل تهدیدهای ترامپ در کشور رفع شده است.

وی با اشاره به عملکرد ترامپ دراجرای برجام ظرف یکی دو سال گذشته ، اظهار داشت: در یکی دو سال گذشته همه افرادی که در حوزه های مالی فعال بودند و به دنبال راهکاری برای فعالیت های بانکی در دنیا بودند متفق القول تاکید دارند ترامپ هر جایی که می توانست مانعی برای ایران ایجاد کرد. به همین دلیل اتفاق جدیدی رخ نداده و در واقع چیزی را از دست ندادیم.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با تاکید بر اینکه سخنان ترامپ صرفا یک "شوآف" است و تاثیر گذاری بر اقتصاد ندارد، گفت: در دو سال گذشته ترامپ هیچ همکاری بر مبنای برجام نداشته  و حتی مانع هم بوده است، فقط تا امروز این روند رفتاری بوده و از این به بعد روی کاغذ آورده می شود.

وی با اشاره به اینکه بانک ها و بنگاه های اقتصادی که به تاکید ترامپ با ایران همکاری نکردند هیچ دلیل قانونی نداشتند، گفت: این واکنش آنها ناشی از روابط اقتصادی و منافع مالی آنها در همکاری با آمریکا بوده است .

خواجه نصیری در ادامه به اثرات خروج ترامپ از برجام در بعد بین المللی اشاره کرد و گفت: احتمالا از این به بعد قیمت نفت در سطح بالاتری قرار بگیرد که باعث افزایش درآمدهای ارزی کشور ما خواهد شد.

مدیر عامل تامین سرمایه تمدن ادامه داد:همچنین ممکن است اروپایی هایی که پیش از این با ایران همکاری چندان خوبی نداشتند و اسم رفتارهای خود را هم عدم همکاری نمی گذاشتند از این به بعد خودشان وارد مذاکراتی هرچند اندک شوند و در حوزه های بانکی اقداماتی انجام دهند تا پایبندی خود را بیش از گذشته به برجام نشان دهند.

وی همچنین درباره اثرات داخلی این اتفاق گفت: از امروز تمام ارکان اجرایی، صاحبان منصب در سمت های اقتصادی و صاحبان اثر برای رفع اثرات بدعهدی ترامپ در کشور متحد می شوند که این اتحاد باعث هم افزایی می شود.

خواجه نصیری مجددا بازگشایی مثبت بازار سرمایه در روز چهارشنبه را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: این بازگشایی مثبت نشان داد که قدرت حمایتی بازار سرمایه در سمت سرمایه گذاران حقوقی قابل توجه است. این حمایت بسیار گسترده و جدی خواهد بود وهم اکنون  بیش از هر زمان دیگری منابع حمایتی پیش روی بورس قرار گرفته است.

وی در پیش بینی بازار طلا و ارز نیز گفت: به طور قطع این حمایت ها را در این دو بازار نیز شاهد خواهیم بود. همچنین حمایت از افزایش سطح رفاه عمومی مردم، تولید و بنگاه های اقتصادی نقطه مثبت این هم افزایی است که به اقتصاد کشور کمک می کند.

خواجه نصیری با تاکید بر اینکه اگر نوسانی در بازارها رخ دهد واکنش ها روانی و بسیار کوتاه مدت است ، گفت: بازارها به زودی به ثبات و تعادل می رسند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به سرمایه گذاران توصیه اکید دارم منطقی و به دور از احساس و هیجان فکر کنند و تصمیم بگیرند. فراموش نکنند که همه ما تحلیلگران مالی علاقه ای نداریم با انتشار سیگنال های احساسی باعث ضرر و زیان سرمایه گذاران بشویم.

به گفته خواجه نصیری فاکتورهای تاثیر گذار بر بازار سرمایه در میان مدت و بلندمدت مثبت است و اتفاق های اخیر منجر به کاهش بیشتر ارزش پول ملی در آینده نمی شود . ترس از بد عهدی آمریکا در چند ماه گذشته باعث اتفاق های منفی در بازارها شده که این واکنش ها به قدری زیاد بوده که حتی پیش خور هم شده است و از این به بعد بازارها به ثبات و تعادل باز می گردند.

وی با تاکید بر اینکه از امروز به بعد زمان بازگشت بازارها به مسیر واقعی است، تصریح کرد: ظرف یک هفته آینده این ثبات و تعادل رخ می دهد. بازارهای طلا و ارز هم قطعا جهشی نخواهند داشت البته ممکن است برخی شیطنت ها در کوتاه مدت و مقطعی رشدهایی را در این بازارها رقم بزند ، اما موقتی و گذرا است.

خواجه نصیری در پایان تاکید کرد: اگر باهم متحد باشیم اطمینان داشته باشید که اتفاق بدی در راه نیست و به سوی ساحل آرامش در حرکت خواهیم بود .

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا