دبیرکل کانون صرافان :

۲۱ میلیون ارز ارزان وارد شد/ اسامی ۵ بانکی که دلار تزریق کردند

۲۱ میلیون ارز ارزان وارد شد/ اسامی ۵ بانکی که دلار تزریق کردند

دبیرکل کانون صرافان از اختصاص ۵ هزار دلار ۱۰ تا ۱۵ تومان ارزان‌تر از قیمت بازار به ۴۲۱ صرافی مجاز خبر داده و ورود ۲۱ میلیون دلار ارز به بازار تا حدی قیمت‌‌ها را کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس امیر بیت‌لفته دبیرکل کانون صرافان با بیان اینکه بانک های ملی، پارسیان، ملت، سینا و صادرات از دیروز برای تعدیل قیمت ها دلار به بازار تزریق کردند به تسنیم گفت: بر این اساس 50 هزار دلار با قیمت حدود 10 تا 15 تومان زیر قیمت واقعی بازار در اختیار صرافان مجاز قرار داده می‌شود تا بدین طریق از افزایش قیمت جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه صرافان هم باید ارز را از طریق سیستم سنا و فاکتور بفروشند، ادامه داد: 421 صرافی مجاز که تحت نظارت بانک مرکزی مجاز به فعالیت هستند مشخص شده‌اند و اماکن نیروی انتظامی موظف به تعطیلی صرافیهای غیرمجاز و برخورد با دلالان ارز در بازار و خیابان است.

وی گفت: قیمت ارز کاهش یافته و قطعاً این قیمت پایدار نخواهد بود و دلایل افزایش نرخ ارز نبود تعادل در عرضه و تقاضا است. سفر  زائران  به عراق، اتفاقات منطقه و ارائه تسهیلات برای خرید خودرو و غیره هم در افزایش قیمت ارز تأثیر داشته است. از طرفی  افراد وقتی حس می‌کنند قیمت کالایی می‌خواهد افزایش یابد، سرمایه و نقدینگی خود را به آن سمت و کالایی که متقاضیانش افزایش می‌یابد، می‌برند و عرضه آن دچار کاهش می‌شود و  قیمت به‌صورت غیرواقعی و مقطعی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا