دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه گذاری:

تامین مالی بنگاه ها از بازار سرمایه ،‌ کلید توسعه

تامین مالی بنگاه ها از بازار سرمایه ،‌ کلید توسعه

در بازار سرمایه ظرفیت برای توسعه بازار و پذیرش شرکت‌ها مهیا است و می توان از طریق ابزار‌های کارآمد تامین مالی، شرکت‌ها را به استفاده از این ظرفیت ترغیب کرد.


دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه گذاری درمورد جایگاه بازار سرمایه کشور در تامین مالی شرکت‌ها گفت: نکته‌ای که اکنون همه تصمیم گیران اقتصادی باید به آن تمرکز کنند این است که اقتصاد ایران برای توسعه نیاز به توسعه بازار سرمایه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از شما نیوز، سعید اسلامی افزود: درحال حاضر برای تامین مالی بنگاه‌ها از طریق بازار سرمایه، باید ظرفیت‌های لازم را ایجاد کرد و ما به عنوان ارکان بازار سرمایه، باید به سمتی حرکت کنیم که صاحبان سرمایه و مدیران شرکت‌ها را با فضای تامین مالی آشنا کنیم.

وی افزود: در بازار سرمایه ظرفیت برای توسعه بازار و پذیرش شرکت‌ها مهیا است و می توان از طریق ابزار‌های کارآمد تامین مالی، شرکت‌ها را به استفاده از این ظرفیت ترغیب کرد.

اسلامی درباره ترغیب بنگاه‌های اقتصادی جهت تامین مالی از طریق بازار سرمایه افزود: برای ترغیب بنگاه‌ها جهت تامین مالی از طریق بازار سرمایه چند کار کلیدی باید صورت گیرد؛ اولین کار تعریف ابزار‌ها در بازار‌های مالی است تا بتوان به نیاز‌های مختلف شرکت‌های سرمایه پذیر پاسخ داد.

وی افزود: مورد بعدی ایجاد شفافیت هم در بازار و هم در شرکت‌ها است.

اسلامی بیدگلی درباره سومین مساله کلیدی گفت: مساله سوم پاکسازی نظام بانکی کشور است، چرا که نظام بانکی ما در حال حاضر نه تنها توانایی حل مشکلات را ندارد بلکه مشکلات اقتصادی کشور را عمیق‌تر می‌کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا