توقف دو نماد معاملاتی در بازار دوم فرابورس ایران

توقف دو نماد معاملاتی در بازار دوم فرابورس ایران

در مجموع بازار‌های اول و دوم فرابورس بیش از 103 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 231 میلیارد ریال جا‌به‌جا شد که در این میان نماد «زاگرس» با بیش از 75 میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی و سهامی ذوب‌آهن با بیش از 30 میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در میان این دو بازار به خود اختصاص دادند.

شاخص کل فرابورس ایران امروز با 6 واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از 1047 واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازار‌های نُه‌گانه بالغ بر 236 میلیون ورقه و ارزش آن به بیش از یک هزار و 878 میلیارد ریال رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، در مجموع بازار‌های اول و دوم فرابورس نیز بیش از 103 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 231 میلیارد ریال جا‌به‌جا شد که در این میان نماد «زاگرس» با بیش از 75 میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی و سهامی ذوب‌آهن با بیش از 30 میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در میان این دو بازار به خود اختصاص دادند. آیفکس نیز امروز با 6 واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از 1047 واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازار‌های نُه‌گانه بالغ بر 236 میلیون ورقه و ارزش آن به بیش از یک هزار و 878 میلیارد ریال رسید.

همچنین نماد معاملاتی «زنگان1» به دلیل نوسان قیمت بیش از 20 درصد طی 5 روز معاملاتی متوالی در نماد اصلی و نماد معاملاتی «قچار1» به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (ب) برای شرکت فرآورده‌های غذایی وقند چهارمحال در بازار دوم فرابورس ایران متوقف شدند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت امروز یکشنبه مورخ 16/2/97 یک میلیون و 500 هزار ورقه بهادار با ارزشی افزون بر یک هزار و 331 میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت 159 هزار ورقه بهادار به ارزش 146 میلیارد ریال، «اشاد8» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد.

همچنین در روزی که گذشت سه تابلو بازار پایه میزبان جابه‌جایی بیش از 126 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 171 میلیارد ریال معامله بودند.

از سوی دیگر امروز معامله بیش از 5 میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر 74 میلیارد ریال رقم خورد.

نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد که امروز بیش از 104 هزار ورق تسه با ارزشی بالغ بر 69 میلیارد ریال معامله شد که تسه فروردین 97 بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز به خود اختصاص داد و همچنان در صدر معاملات این گروه باقی ماند.

امروز نماد‌های «ذوب»، «زاگرس» و «اپرداز» به ترتیب پُر‌بیننده‌ترین نماد‌ها بودند و نماد‌‌های «زاگرس» و «میدکو»، در مجموع با بیش از 8 واحد، مثبت‌ترین اهرم‌های معاملات امروز به‌شمار می‌روند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا