"جلال آباد" تنها دارنده دانش فرآوری سنگ آهن کم عیار هماتیت است

کارخانه فرآوری هماتیت کم عیار جلال آباد،‌ ۴۳۲ هزار تن کنسانتره تولید کرد

کارخانه فرآوری هماتیت کم عیار جلال آباد،‌ ۴۳۲ هزار تن کنسانتره تولید کرد

گروه معادن >سنگ آهن - مدیرعامل مجتمع سنگ آهن جلال آباد گفت: کارخانه فرآوری سنگ آهن هماتیتی کم عیار این مجتمع تا پایان اسفند 96، بیش از 432 هز ار تن محصول تولید کرد. این کارخانه تنها واحد دارنده دانش فرآوری کنسانتره از سنگ آهن هماتیت کم عیار در ایران است.

به گزارش ماین نیوز، فرهاد اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت: کارخانه تولید کنسانتره از بارهای هماتیتی کم عیار معدن جلال آباد از زمان افتتاح (بهمن 95) تا پایان اسفند 96، 432 هزار و 695 تن با عیار حدود 66 درصد تولید کرده است.

وی افزود: ظرفیت سالانه خوراک ورودی این کارخانه، 2.2 میلیون تن و ظرفیت تولید محصول سالانه 600 هزار تن کنسانتره سنگ آهن است.

مدیرعامل مجتمع سنگ آهن جلال آباد گفت: میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی این کارخانه 1372 میلیارد ریال است که توسط یک شرکت خصوصی داخلی طراحی و اجرا شده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح، برای 660 نفر اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم صورت گرفته است.

اسلامی درباره روند اجرای طرح احداث کارخانه فرآوری باطله های کم عیار جلال آباد با بیان اینکه در این معدن از زمان بهره برداری معدن (سال 83 ) تا پایان سال92 حدود 10میلیون تن سنگ آهن هماتیت کم عیار مجتمع به صورت باطله بدون استفاده موجود بوده است، تصریح کرد: برای استفاده بهینه از این ضایعات و تسریع در ایجاد نقدینگی و نیز افزایش اشتغال در منطقه، تحقیق و پژوهش به منظور استحصال کنسانتره سنگ آهن بر روی باطله ها انجام گرفت.

وی افزود: با توجه به مطالعات صورت گرفته و بررسی پرعیار سازی سنگ آهن باطله کم عیار این مجتمع توسط واحد تحقیق و پژوهش معدن، سرمایه گذاری برای طراحی، تامین تجهیزات و اجرای فنی و مهندسی واحد فرآوری پیشنهاد شد و ایمیدرو در نیمه دوم سال 92، مزایده دو مرحله ای برای احداث کارخانه مذکور را برگزار کرد و در شهریور 93 اجرایی شد.

کارخانه فرآوری سنگ آهن هماتیتی جلال آباد در 35 کیلومتری شمال غربی شهرستان زرند، جنب

معدن سنگ آهن جلال آباد در استان کرمان واقع است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا