نمایندگان مجلس از پاسخ های وزیر اقتصاد قانع شدند

نمایندگان مجلس از پاسخ های وزیر اقتصاد قانع شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 108 رای موافق به وزیر اقتصاد اعلام کردند که از پاسخ های علی طیب نیا در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس قانع شده اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخ به سوال مجتبی رحماندوست نماینده تهران در مورد علت خلف وعده وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تسویه مالیات سال 1390 و افزایش بیش از 16 درصد در تهران و 12 درصد در شهرستان ها و پر نکردن اظهارنامه ها توسط کافی نت های دارایی و جریمه آنها توسط وزارتخانه ها و نارضایتی تراشی شدید در میان مردم و متوسل شدن برخی از ممیزین به روش های ناصحیح نامشروع و کاذب برای کاستن مالیات های مردم در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس حضور یافت.
مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که امروز مردم از سازمان امور مالیاتی نارضایتی دارند گفت: سازمان مالیاتی مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است، امروز ممیزها می گویند میزان مالیات چه قدر است و اگر کسی حرفی بزند می گویند برو مغازه ات را بفروش و پولش را بگذار بانک و استفاده کن.
وی اضافه کرد: امروز سازمان مالیاتی به دلیل اقدامات نامناسبش منتقدین را عملا به مخالف تبدیل کرده و باعث شده وضعیت تولید و اصناف به نابسامانی برسد. ما تا کی باید شاهد به پایین کشیدن کرکره مغازه ها باشیم؟ امروز شاهد نارضایتی درصد قابل توجهی از اصناف هستیم.
نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: افزایش جهشی مالیات از 600 تا 1500 درصد در سال های گذشته مشکلات زیادی را ایجاد کرده است که ظلم محسوب می شود و در بسیاری از موارد فاقد مدرک و سند است.
رحماندوست اضافه کرد: مردم ایران اعتقاد به مالیات دادن دارند و پرداخت آن عرف است و هیچگاه نمی گویند که مالیات نمی دهند ولی این دلیل نمی شود که به آنان ظلم شود.
نماینده مردم تهران خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی افزود: بسیاری از اصناف از شما می خواهند اقدامات عقلایی انجام دهید و درک درست از بازار داشته باشید.
وی با اشاره به این که سوالش را نزدیک به یک سال و نیم گذشته مطرح کرده است گفت: متاسفانه در طول این مدت سوال من در صحن علنی مجلس مطرح نشده است.

** قانع نشدم ولی همکاران به وزیر کارت زرد ندهید
رحماندوست در پایان گفت: من از صحبت های آقای طیب نیا قانع نشدم ولی همکاران به ادامه کار وی رای مثبت دهید و به وی رای منفی ندهید.
این صحبت های رحماندوست با اعتراض برخی از نمایندگان مواجه شد برخی ها دور وی جمع شدند و یا به حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس گفتند اگر قانع نشده پس چرا می گوید رای مثبت بدهیم و به وزیر رای منفی ندهیم.
ابوترابی فرد گفت: منظور آقای رحماندوست این است که قانع نشده ولی می خواهد که وزیر کارش را با قدرت ادامه بدهد پس به وی رای منفی ندهید.
رحماندوست در ادامه صحبت های ابوترابی فرد گفت: حجم شکایت هایی که از اصناف در مورد سازمان مالیاتی به بنده شده بسیار بالا است من از صحبت های طیب نیا قانع نشدم ولی از همکاران درخواست می کنم که در این رای گیری رای منفی ندهند و به ادامه کار وزیر رای مثبت بدهند.
در ادامه نمایندگان مجلس با 108 رای موافق، 67 رای مخالف، 9 رای ممتنع از 204 نماینده حاضر اعلام کردند که از پاسخ های وزیر امور اقتصادی و دارایی قانع شدند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا