ریزش مجدد طلا

ریزش مجدد طلا

درپی طولانی شدن احتیاط سرمایه‌گذاران پس از حوادث پاریس و جبران بخشی از اثرات نزولی ایجادشده توسط دلار قوی و ضعف در تقاضای خریداران اصلی طلا، قیمت این فلز زرد در آغاز معاملات امروز مجددا کاهش یافت.

به گزارش رویترز، انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در ماه آینده در حال بالارفتن است که باعث فرستادن دلار به بالاترین ارزش خود مقابل سبد ارزهای دیگر در شش ماه اخیر شده است. نرخ بهره بالاتر منجر به این خواهد شد که طلا برای دارندگان دیگر ارزها گران‌تر شود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، دیک پون مدیر شرکت هرائوس اعلام کرد:‌ «به نظر می‌رسد در تمام دنیا اقتصاد تضعیف شده است؛ به خصوص در چین و هند که بازاری بالقوه برای مصرف‌کنندگان هستند.»

چین و هند بزرگترین مصرف کنندگان طلا در دنیا هستند.

بر اساس این گزارش در معاملات امروز، هر اونس طلا با افتی 0.1 درصدی یکهزار و 77 دلار و 80 سنت معامله شد.
 
فرانسیس اولاند رئیس‌جمهور فرانسه از آمریکا و روسیه درخواست کرده تا نقش بیشتری در ائتلاف جهانی علیه داعش داشته باشند.

بازار سهام آسیا در روز سه‌شنبه با رشد آغاز به کار کرد؛ این در حالی بود که وال استریت بعد از حملات پاریس گام‌های بلندی برداشت در حالی که انتظارات برای افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر توسط فدرال رزرو همچنان دلار را صعودی نگاه داشته است.

رهبران بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا به دنبال رساندن تولیدات جمعی خود به بیش از 2 درصد در سال 2018 هستند با این وجود رشد همچنان نابرابر بوده و کمتر از حد انتظار باقی مانده است.

آژانس آمار اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که تورم منطقه یورو در ماه اکتبر 0.1 درصد افزایش داشته، و با افزایش قیمت میوه و سبزیجات باعث واردشدن تورم به قلمرو مثبت شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا