توقف دو نماد و گشایش یک نماد معاملاتی در بازار دوم فرابورس ایران

توقف دو نماد و گشایش یک نماد معاملاتی در بازار دوم فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس ایران امروز با بیش از چهار واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از 1057 واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازار‌های نُه‌گانه بیش از 244 میلیون ورقه و ارزش آن به بیش از یک هزار و 231 میلیارد ریال رسید.

بازار دوم فرابورس امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی بانک گردشگری «وگردش» در پی رفع تعلیق و برگزاری مجمع سال مالی 95 و ارائه اطلاعات و نیز توقف دو نماد معاملاتی «کتوکا1» و«شتوکا1» متعلق به شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان بود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس، امروز سه‌شنبه 11 اردیبهشت 97 در مجموع در بازار‌های اول و دوم فرابورس بالغ بر 162 میلیون سهم به ارزش بیش از 272 میلیارد ریال جا‌به‌جا شدند که در این میان نماد «وگردش» متعلق به بانک گردشگری با بیش از 104 میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی و با بیش از 95 میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد. از طرف دیگر، در روزی که گذشت سه تابلو بازار پایه میزبان جابه‌جایی بیش از 76 میلیون سهم به ارزش بیش از 66 میلیارد ریال بودند.

 همچنین شاخص کل فرابورس ایران امروز با بیش از چهار واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از 1057 واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازار‌های نُه‌گانه بیش از 244 میلیون ورقه و ارزش آن به بیش از یک هزار و 231 میلیارد ریال رسید.

در بازار اوراق با درآمد ثابت در روزی که گذشت بیش از 868 هزار ورقه بهادار با ارزشی بیش از 765 میلیارد ریال جابه‌جا شد؛ با تغییر مالکیت بیش از 178 هزار ورق بهادار به ارزش بیش از 153 میلیارد ریال، «اشاد9» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد.

از سوی دیگر امروز معامله بیش از 4 میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر 74 میلیارد ریال رقم خورد.

نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد که بیش از 81 هزار ورق تسه با ارزشی بالغ بر 52 میلیارد ریال در روز جاری معامله شده است که امتیاز تسهیلات مسکن فروردین 97 با بیشترین حجم یعنی بالغ بر 36 هزار ورقه و بیشترین ارزش یعنی بیش از 23 میلیارد ریال همچنان در صدر معاملات این گروه قرار گرفت. همچنین مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره 15 اردیبهشت 1395 در نماد معاملاتی «تسه9502» جهت نقل و انتقال (خرید و فروش و هبه) در تاریخ 15 اردیبهشت 1397 به اتمام می‌رسد. لذا، نماد معاملاتی مذکور در پایان معاملات روز شنبه مورخ 15 اردیبهشت 97  متوقف می‌شود.

امروز نماد‌های «ذوب»، «زاگرس » و «شاوان» به ترتیب پُر‌بیننده‌ترین نماد‌ها بودند و نماد‌های‌ «مارون» و «وگردش» به ترتیب بیشترین آثار مثبت و منفی را بر آیفکس بر جای گذاشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا