بازار فولاد در شرایط احتیاط

بازار فولاد در شرایط احتیاط

دنیای معدن - بازار محصولات فولادی در روزهای اخیر روند نسبتا باثباتی را پشت سر گذاشته است. خریدها با احتیاط صورت می‌گیرد و قیمت‌ها میل به کاهش دارند؛ هرچند در برخی مواقع نیز با صعود روبه‌رو‌ هستند. کارشناسان معتقدند رشد شاخص دلار از یکسو و افزایش بهای نفت از سوی دیگر در کنار برخی رویه‌های بازاری از جمله پایین بودن سطوح تقاضا باعث شده بازار دست به عصا حرکت کند. بازار قراضه ژاپن در چه حال است در هفتهای که گذشت قیمت قراضه در بازار داخلی ژاپن بالا رفت. صادرکنندههای ژاپنی نیز پیشنهاد قیمت به بازارهای آسیا از جمله تایوان، بنگلادش و هند را آغاز کردند؛ چرا که تقاضای کره جنوبی افت شدید داشته است. بهطوریکه هیوندایی استیل کره جنوبی هفته گذشته نیز درخواست خریدی برای قراضه ژاپن نداشت. همچنین طبق گزارشهای انجمن آهن و فولاد ژاپن، میانگین قیمت داخلی قراضه سنگین کلاس ۲ ژاپن ۲۹۲ دلار در هر تن اعلام شده است. مقاطع صادراتی سیآیاس ارزانتر شد افت قیمت بیلت در بازارهای جهانی موجب شد قیمت مقاطع سیآیاس در یک ماه اخیر ارزانتر شود. البته جو منفی تقاضا در بازارهای مصرفکننده به ویژه خاورمیانه و آفریقای شمالی نیز اثرگذار بود. برخی عرضهکنندهها موفق شدند با دادن تخفیفهایی فروش داشته باشند. آخرین قیمت میلگرد تولید ماه می آرسلورمیتال ۵۶۵ تا ۵۷۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه ثبت شده که ۱۵ دلار نسبت به اواخر مارس ارزانتر شده است. میلگرد روسیه نیز ۵۷۰ تا ۵۸۰ دلار در هر تن فوب است و برخی توانستند در ۵۷۰ دلار فروش داشته باشند. در حال حاضر نیز اغلب عرضهکنندهها در حال بررسی بازارند و ترجیح میدهند پیشبینی خاصی از آینده بازار نداشته باشند. تقاضای میلگرد سیآیاس در کل چندان مطلوب نیست. نگاهی به بازار بیلت و میلگرد چین در این بین قیمت پیشنهادی بیلت صادراتی چین اخیرا بالا رفته و خرید کشورهای جنوب غرب آسیا نیز افزایش داشته است. قیمت پیشنهادی فعلی ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار در هر تن فوب است و در بازار داخلی نیز قیمت بیلت در ثبات نسبی است. قیمت با رشد جزئی به ۵۸۰ دلار در هر تن درب کارخانه با ۱۷ درصد مالیات ارزش افزوده رسیده است. میلگرد صادراتی چین نیز با توجه به بهبود بازار داخلی در ثبات است. قیمت فعلی ۵۴۵ تا ۵۶۰ دلار در هر تن فوب بوده و برخی تا ۵۷۵ دلار نیز پیشنهاد میدهند.

بازار قراضه ژاپن در چه حال است

در هفته‌ای که گذشت قیمت قراضه در بازار داخلی ژاپن بالا رفت. صادرکننده‌های ژاپنی نیز پیشنهاد قیمت به بازارهای آسیا از جمله تایوان، بنگلادش و هند را آغاز کردند؛ چرا که تقاضای کره جنوبی افت شدید داشته است. به‌طوری‌که هیوندایی استیل کره جنوبی هفته گذشته نیز درخواست خریدی برای قراضه ژاپن نداشت. همچنین طبق گزارش‌های انجمن آهن و فولاد ژاپن، میانگین قیمت داخلی قراضه سنگین کلاس ۲ ژاپن ۲۹۲ دلار در هر تن اعلام شده است.

مقاطع صادراتی سی‌آی‌اس ارزان‌تر شد

افت قیمت بیلت در بازارهای جهانی موجب شد قیمت مقاطع سی‌آی‌اس در یک ماه اخیر ارزان‌تر شود. البته جو منفی تقاضا در بازارهای مصرف‌کننده به ویژه خاورمیانه و آفریقای شمالی نیز اثر‌گذار بود. برخی عرضه‌کننده‌ها موفق شدند با دادن تخفیف‌هایی فروش داشته باشند. آخرین قیمت میلگرد تولید ماه می‌ آرسلورمیتال ۵۶۵ تا ۵۷۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه ثبت شده که ۱۵ دلار نسبت به اواخر مارس ارزان‌تر شده است.

میلگرد روسیه نیز ۵۷۰ تا ۵۸۰ دلار در هر تن فوب است و برخی توانستند در ۵۷۰ دلار فروش داشته باشند. در حال حاضر نیز اغلب عرضه‌کننده‌ها در حال بررسی بازارند و ترجیح می‌دهند پیش‌بینی خاصی از آینده بازار نداشته باشند. تقاضای میلگرد سی‌آی‌اس در کل چندان مطلوب نیست.

نگاهی به بازار بیلت و میلگرد چین

در این بین قیمت پیشنهادی بیلت صادراتی چین اخیرا بالا رفته و خرید کشورهای جنوب غرب آسیا نیز افزایش داشته است. قیمت پیشنهادی فعلی ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار در هر تن فوب است و در بازار داخلی نیز قیمت بیلت در ثبات نسبی است. قیمت با رشد جزئی به ۵۸۰ دلار در هر تن درب کارخانه با ۱۷ درصد مالیات ارزش افزوده رسیده است. میلگرد صادراتی چین نیز با توجه به بهبود بازار داخلی در ثبات است. قیمت فعلی ۵۴۵ تا ۵۶۰ دلار در هر تن فوب بوده و برخی تا ۵۷۵ دلار نیز پیشنهاد می‌دهند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا