در دیدار سفیر اسپانیا با استاندار خوزستان مطرح شد:

کارخانه۱/۵ تنی تولید اسلب فولادی از طریق فاینانس کشور اسپانیا در خرمشهر احداث می شود

کارخانه۱/۵ تنی تولید اسلب فولادی از طریق فاینانس کشور اسپانیا در خرمشهر احداث می شود

گروه صنایع معدنی >فولاد - کارخانه یک و نیم میلیون تنی تولید اسلب فولادی از طریق فاینانس کشور اسپانیا با اعتبار 260 میلیون یورو در خرمشهر احداث می شود.

به گزارش ماین نیوز، ادواردو لوپز سفیر اسپانیا در تهران ، در سفر به خرمشهر با استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استان در خصوص پروژه فولاد جهان آرا خرمشهر دیدار و گفتگو کرد و از روند اجرای پروژه بازدید نمود.

غلامرضا شریعتی در نشستی که در منطقه آزاد اروند با سفیر اسپانیا داشت خطاب به لوپز گفت: حضورتان را در استان خیر مقدم عرض میکنم و خوشحالم از اینکه این همکاری بین ایران و اسپانیا پیشرفت خوبی داشته است.

استاندار خوزستان افزود: این همکاری در قالب اولین گشایش های ال سی پس از توافق برجام بود که نشان‌دهنده تاثیر و کارآمدی توافق های بین المللی است.

شریعتی عنوان کرد: امیدواریم این پروژه باب و شروعی باشد برای همکاری های بیشتر در استان خوزستان میان ایران و اسپانیا و ما در بخش های مختلف بتوانیم همکاری های بیشتری با شرکت های اسپانیایی داشته باشیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به منحصر به فرد بودن این منطقه این پروژه کار موفقی خواهد بود و برای توسعه این منطقه نقش مهمی ایفا خواهد کرد و از همکاری شما در این زمینه تشکر می‌کنیم.

بر اساس این گزارش هفت شرکت اسپانیایی هم اکنون در کار احداث پروژه فولاد جهان آرا مشارکت دارند و 150 میلیون یورو از صندوق ملی توسعه برای فاز اول این پروژه اختصاص یافته است و فاز دوم پروژه در قالب ساخت کارخانه یک و نیم میلیون تنی اسلب عریض فولادی با اعتبار260 میلیون یورو از طریق فاینانس کشور اسپانیا انجام خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا