کارشناس بازار سرمایه عنوان داشت:

اخبار تأثیرگذار در بازارهای جهانی در هفته گذشته

اخبار تأثیرگذار در بازارهای جهانی در هفته گذشته

در هفته گذشته به دلیل نگرانی هایی پیرامون افزایش بدهی های دولت آمریکا و نیز تاثیر افزایش قیمت نفت بر نرخ تورم این کشور،قیمت دلار آمریکا و طلا با روند افزایشی همراه شد.

افزایش قیمت دلار آمریکا و طلا در هفته گذشته در بازارهای جهانی بسیار محسوس بود که دلیل عمده آن هم سیاست ها و اتفاقات اخیر در اقتصاد آمریکا بود.

محمد نوربخش، کارشناس بازار سرمایه طی گفت و گویی کوتاه با پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، گفت: در هفته گذشته به دلیل نگرانی هایی پیرامون افزایش بدهی های دولت آمریکا و نیز تاثیر افزایش قیمت نفت بر نرخ تورم این کشور،قیمت دلار آمریکا و طلا با روند افزایشی همراه شد.

وی در ادامه بیان داشت: البته در این بین، بازدهی سه درصدی اوراق خزانه 10 ساله آمریکا نیز عاملی دیگر برای افزایش دلار و طلا بوده است.

نوربخش در خصوص خبرهای تأثیرگذار در بازار در هفته اخیر بیان داشت:  خبرسازترین اتفاق هفته اخیر احتمال معافیت شرکت روسال از تحریم های آمریکا بود که موجب شد قیمت آلومنیوم سقوط شدیدی را تجربه کند.

وی افزود: در این میان، خبرهای حول برجام و نگرانی های پیرامون آن موجب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان ساخت: امروز و در آخرین ساعات معاملاتی در بازارهای جهانی قیمت نفت آمریکا با رشد همراه شد و به بیش از 67 دلار معامله شد. قیمت نفت برنت نیز روند افزایشی را در پیش گرفت و در حدود 74 دلار قیمت خورد .

وی گفت: به نظر میرسد طی روزهای پیش رو مهمترین متغیرهای موثر بر بازار کالاهای اساسی در دنیا، جنگ تجاری بین آمریکا و قدرت های بزرگ اقتصادی و نیز خبرهای سیاسی از جمله کره شمالی باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا