حجم استخراج سنگ آهن در سنگان افزایش یافت

حجم استخراج سنگ آهن در سنگان افزایش یافت

گروه معادن >سنگ آهن - مدیر شرکت مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: میزان استخراج سنگ آهن در معادن این منطقه طی پارسال با افزایش 700 هزار تن نسبت به سال ماقبل به حدود 6.5 میلیون تن رسید.

به گزارش ماین نیوز، جعفر هاشم پور افزود: طبق برنامه ریزی استخراج شش میلیون تن سنگ آهن از معادن سنگان برای سال 1396 پیش بینی شده بود که با تلاش بخشهای مختلف این میزان 108 درصد بیشتر از برنامه محقق شد.

وی ادامه داد: میزان سنگ آهن تحویلی به واحدهای دانه بندی معادن سنگان خواف نیز طی پارسال نسبت به سال ماقبل 485 هزار تن افزایش یافت. همچنین در این مدت هفت میلیون و 42 هزار تن باطله برداری (مواد فاقد صرفه اقتصادی) معادل برنامه پیش تعیین شده در معادن سنگ آهن سنگان خواف استخراج شد.

مدیر شرکت مجتمع سنگ آهن سنگان همچنین گفت: عملیات اجرایی و آماده سازی معدن باغک سنگان دی ماه 1393 آغاز شد و اردیبهشت پارسال به اتمام رسید. با راه اندازی این معدن امکان استفاده از ماشین آلات فوق سنگین معدنکاری فراهم و 996 هزار تن سنگ آهن و سه هزار و 164 تن مواد باطله استخراج شد.

وی دیگر اقدام در حوزه معادن سنگان را طی پارسال آماده ‌سازی و استخراج معدن دردوی ذکر و بیان کرد: عملیات اجرایی آماده ‌سازی این معدن مهر 1393 آغاز و مرداد پارسال به پایان رسید. طی اجرای این عملیات یک میلیون و 956 هزار تن سنگ آهن و سه میلیون و 796 هزار تن باطله استخراج شد.

او به آماده ‌سازی معدن سی.اس شرقی این مجتمع نیز اشاره و بیان کرد: در اجرای این عملیات نیز 185 هزار تن سنگ آهن و 961 هزار تن باطله استخراج شد.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن یکی از 10 حوزه بزرگ استخراج سنگ آهن در جهان است. این معادن تامین کننده خوراک اولیه برای تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است. گُندله به گلوله ‌های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی گفته می شود که در طرحهای فولادسازی کاربرد دارد. مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی 22 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر در فاصله 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا