رونمایی از سامانه نظام یکپارچه ارزی، عصر امروز

رونمایی از سامانه نظام یکپارچه ارزی، عصر امروز

سه ویژگی مهم این سامانه فراهم کردن داده های کامل و واقعی از عرضه و تقاضای ارز، فرایند تامین منابع و تخصیص مصارف ارزی در ساختاری یکپارچه و ایجاد پیوند بین فرایند تجارت خارجی کشور از ثبت سفارش تا ترخیص کالا هستند.

سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) که با هدف تسهیل تامین ارز ایجاد شده است امروز عصر با حضور اسحق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، به نقل از ایبنِا، این سامانه با قابلیت تنظیم شوندگی و سیاست گذاری، تمام منابع و مصارف ارزی کشور را در یک محل جمع می کند و بر اساس ترجیحات متقاضی و اولویت های سیاست گذار عرضه و تقاضا تلاقی می کنند. سامانه نیما امکان رصد لحظه ای بازار ارز را برای سیاست گذار فراهم کرده و اجازه مداخله موثر حاکمیتی را در این بازار می دهد.

سه ویژگی مهم این سامانه فراهم کردن داده های کامل و واقعی از عرضه و تقاضای ارز، فرایند تامین منابع و تخصیص مصارف ارزی در ساختاری یکپارچه و ایجاد پیوند بین فرایند تجارت خارجی کشور از ثبت سفارش تا ترخیص کالا هستند. همچنین این سامانه قابلیت پوشش نیازهای خُرد مردم نظیر ارز مسافرتی، درمانی و دانشجویی را دارد.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، ورود اطلاعات به این سامانه پیش از نوروز آغاز شده و تا روز دوشنبه (امروز) بطور کامل وارد این سامانه می شود.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا