در آخرین روز فاینکس ۲۰۱۸؛

رییس سازمان بورس از ۳ کتاب بورس کالا رونمایی کرد

رییس سازمان بورس از ۳ کتاب بورس کالا رونمایی کرد

دکتر شاپور محمدی با حضور در غرفه بورس کالا در سالن ۳۵ نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه از سه کتاب تخصصی حوزه بورس کالا با عناوین «دانشنامه بورس کالای ایران»، «راهنمای جامع ابزارهای معاملاتی بورس کالای ایران» و «بورس های کالا و مشتقات در آفریقا» رونمایی کرد


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور در غرفه بورس کالای ایران از سه کتاب تخصصی در حوزه بورس های کالایی رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، با حضور در غرفه بورس کالا در سالن ۳۵ نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه از سه کتاب تخصصی حوزه بورس کالا با عناوین «دانشنامه بورس کالای ایران»، «راهنمای جامع ابزارهای معاملاتی بورس کالای ایران» و «بورس های کالا و مشتقات در آفریقا» رونمایی کرد.

کتاب "دانشنامه بورس کالای ایران" به قلم حامد سلطانی‌نژاد و مهدی حاجی‌وند در ۳۶۴ صفحه توسط انتشارات بورس منتشر شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: "شفافیت دادوستدها"، "از میان رفتن واسطه‌ها و دلال‌ها"، "اعمال مکانیزم عرضه و تقاضا برای تعیین قیمت محصولات"، "از میان رفتن نوسانات کاذب قیمت محصولات"، "مدیریت ریسک و محافظت از نوسانات آتی قیمت" و "ایجاد نظام قیمت‌گذاری شفاف بر پایه تعادل میان عرضه و تقاضا و نیاز بازار" از جمله کارکردهای بورس های کالایی در راستای بهبود شرایط اقتصاد و صنایع در سراسر جهان هستند.

همچنین کتاب «راهنمای جامع ابزارهای معاملاتی بورس کالای ایران» نیز در ۵ فصل و ۱۹۷ صفحه توسط مدیرعامل و همکاران بورس کالای ایران گردآوری شده و کتابی شامل معرفی کلیه ابزارهای معاملاتی این بازار، نحوه استفاده از آنها و مقایسه ابزارها با یکدیگر است.

کتاب «بورس های کالا و مشتقات در آفریقا» نیز به قلم حامد سلطانی نژاد و محمود تیمار به رشته تحریر در آمده است و شامل ۶ فصل و ۱۶۷ صفحه می باشد. در این کتاب، تاریخچه مختصری از توسعه بورس کالا در آفریقا، منافع اقتصادی بورس های کالا برای آفریقا و شرایط و محدودیت های توسعه بورس کالا در آفریقا به رشته تحریر در آمده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا