یونان در چندقدمی سقوط اقتصادی

نیاز 14 میلیارد یورویی بانک‌های یونانی

نیاز 14 میلیارد یورویی بانک‌های یونانی

کریس جانستون/گزارشگر: چهار بانک اصلی یونان باید 14 میلیارد یورو (10 میلیارد پوند) دیگر داشته باشند تا بتوانند جلوی کاهش رشد اقتصادی را بگیرند.

بانک مرکزی اروپا روز شنبه اعلام کرد که چهار بانک اصلی یونان باید 14 میلیارد یورو (10 میلیارد پوند) دیگر داشته باشند تا بتوانند جلوی کاهش رشد اقتصادی را بگیرند.

بانک مرکزی اروپا تأکید کرده‌است که این بانک‌ها در خوشبینانه‌ترین سناریو 4.4 میلیارد یورو و در بدبینانه‌ترین سناریو 14.4 میلیارد یورو سرمایه نیاز خواهند داشتند

بانک مرکزی اروپا گفته‌است این چهار بانک که آلفا بانک، یوروبانک، ان‌بی‌جی و پیراس‌بانک نام دارند تا 6 نوامبر فرصت دارند اعلام کنند که از چه طریقی قصد دارند خود را نجات بدهند.

این پول می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا از طریق کمک‌های مالی اتحادیه اروپا تأمین شود.

بانک مرکزی اروپا تأکید کرده‌است که این بانک‌ها در خوشبینانه‌ترین سناریو 4.4 میلیارد یورو و در بدبینانه‌ترین سناریو 14.4 میلیارد یورو سرمایه نیاز خواهند داشتند.

طبق گفته بانک مرکزی اروپا، بانک‌ها موظف هستند ششم نوامبر اعلام کنند که سرمایه لازم را چگونه تزریق خواهند کرد. این سرمایه‌های جدید نیاز به برنامه‌ریزی‌های جدیدی دارد که باید تا پایان سال جاری مشخص شوند.

اگر بانک‌ها موفق شدند میزان ذخایر خود را از طریق سرمایه‌گذاری مجدد افزایش دهند، می‌توانند نوعی ثبات و تراز در وضعیت خود ایجاد کنند.

وزرای اقتصادی حوزه یورو در ماه آگوست 26 میلیارد از 86 میلیارد یورو کمک مالی را به صورت سرمایه به یونان تزریق کردند تا این کشور بتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند.

کمک گرفتن یونان برای سومین بار در سال جاری، بانک‌های این کشور را بیش از پیش تحت فشار قرار داد و به آنها زیان وارد کرد.

ترس اصلی وام‌دهندگان به یونان این بود که مبادا این کشور از حوزه یورو خارج شود. اما بحث سقوط بانک‌های یونان همچنان پابرجاست.

منبع: گاردین

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا