قائم‌مقام نعمت‌زاده خبرداد:

ورود ۱۰ هزار و ۵۰۰ قلم کالا به طرح خرید کالای ایرانی

ورود ۱۰ هزار و ۵۰۰ قلم کالا به طرح خرید کالای ایرانی

قائم‌مقام وزیر صنعت از ورود ۱۰ هزار و ۵۰۰ قلم کالا به طرح خرید اعتباری خبر داد و گفت: سقف اعتبار کارت خرید لوازم خانگی ۱۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی خسروتاج، یکی از برنامه‌هایی که سیستم بانکی در جهت افزایش قدرت خرید مصرف‌کننده و حمایت و ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی به اجرا در آورده است را ‌پیاده‌سازی اعطای تسهیلات خرید کالاهای مصرفی بادوام ایرانی از طریق صدور کارت اعتباری دانست و گفت: کار اصلی اجرای این طرح به عهده بانک مرکزی است و در واقع این اقدامی است که از سوی سیستم بانکی در جهت حمایت از تولیدات داخل به اجرا درخواهد آمد.

قائم مقام وزیر صنعت افزود: شبکه بانکی، کارت‌های اعتباری را براساس اعتبارسنجی که از اقشار مختلف مردم به عمل می‌آورند، صادر خواهد کرد و در حال حاضر سیستم بانکی در حال تنظیم گروه‌هایی است که در فاز اول، از کارت اعتباری بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: کارت خرید کالای ایرانی توسط بانک‌های کشور برای عموم مردم که درآمد مشخص و ثابتی دارند، صادر می‌شود و دارنده آن می‌تواند تا سقف تعیین شده که متناسب با درآمد ماهیانه و حداکثر معادل یکصد میلیون ریال است، کالاهایی را که فهرست آنها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده است، خریداری کند.

خسروتاج افزود: در این‌ راستا وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت سایتی را طراحی کرده است‌ که همه تولیدکنندگان کالاهای مصرفی بادوام داخلی می‌توانند در آن ثبت نام و نسبت به ارائه محصولات خود اقدام کنند.

وی متذکر شد:‌ تا امروز ۱۰ هزار و ۵۰۰ قلم کد کالا وارد سامانه این طرح شده است و هر روز در حال به روزرسانی است و همه واحدهایی که تولید محصول کالای مصرفی با دوام داخلی دارند، می توانند در این طرح شرکت کنند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: وظیفه وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت در این طرح آن است که سامانه کارخانجات، ‌کالاها و شماره حساب شبای آنها را طراحی و به عنوان پشتوانه اطلاعاتی کارت، به بانک مرکزی ارسال کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا