سفیر نروژ در ایران:

خراسان‌جنوبی قابلیت‌های زیادی برای همکاری با نروژ دارد

خراسان‌جنوبی قابلیت‌های زیادی برای همکاری با نروژ دارد

بیرجند- سفیر نروژ در ایران گفت: خراسان جنوبی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های زیادی برای همکاری با نروژ دارد و آنها را به سرمایه‌گذاران کشورم انتقال خواهم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اودیسه نورهیم پیش از ظهر دوشنبه در نشست بررسی زمینه‌های همکاری اقتصادی خراسان جنوبی و دولت پادشاهی نروژ، اظهار کرد: در اولین سفر خود به خراسان جنوبی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای خراسان جنوبی در زمینه‌های مختلف را مشاهده کردم.

اودیسه نورهیم با اشاره به بازدید از برداشت زعفران در بیرجند، بیان کرد: برداشت زعفران کاری دشوار است و تجربه جالبی را برایم  رقم زد.

وی با اشاره به زمینه فعالیت‌های ایران با نروژ، اظهار کرد: فعالیت‌های ایران و نروژ در طول یک سال گذشته گسترده شده است و امید است با توافق هسته‌ای و رفع کامل تحریم‌ها این همکاری‌ها گسترده‌تر شود.

سفیر نروژ در ایران بابیان اینکه ایران بازار بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: بسیاری از افراد ایرانی تحصیل‌کرده هستند و فرصت‌های خوبی برای همکاری به وجود می‌آورند.

وی صنعت ماهیگیری و آبزیان را از دیگر زمینه‌های همکاری ایران با نروژ دانست و افزود: کشور نروژ ظرفیت‌های خوبی در این صنعت داشته و می‌تواند در این زمینه با ایران همکاری کند.

اودیسه نورهیم بابیان اینکه نروژ کشوری نفت‌خیز است، بیان کرد:  درزمینهٔ صنعت نفت نیز کشور نروژ می‌تواند فعالیت‌های زیادی با ایران داشته باشد و تمایل ما به همکاری در این زمینه زیاد است.

وی ادامه داد: نروژ با جمعیت ۵ میلیونی خود، کشوری کوچک در برابر ایران است، بنابراین همه شرکت‌ها نمی‌توانند وارد سرمایه‌گذاری شوند.

اودیسه نورهیم بابیان اینکه باید تمایلات شرکت‌های بازرگانی نروژ برای سرمایه‌گذاری در ایران در نظر گرفته شود، اظهار کرد: سفیران در سفرهای خود پتانسیل‌های ایران را بررسی کرده و به این شرکت‌ها و بخش‌ها گزارش می‌دهند.

وی افزود: آنچه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای خراسان جنوبی را مشاهده کردم به نروژ انتقال خواهم داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا