رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور:

۱۳ هزار نماد اعتماد الکترونیکی در کشور صادر شد

۱۳ هزار نماد اعتماد الکترونیکی در کشور صادر شد

بیرجند- رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور از صدور ۱۳ هزار نماد اعتماد الکترونیکی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گرکانی نژاد ظهر دوشنبه در همایش تجارت الکترونیک، توسعه کسب‌وکار و خرید اینترنتی در بیرجند اظهار کرد: امنیت یکی از فاکتورهای مهم در تجارت الکترونیک بوده و بدون امنیت تجارت الکترونیک نخواهیم داشت.

وی به آمار خرید تجارت الکترونیک در کشور در بخش خرده‌فروشی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۵۲ هزار میلیارد تومان خرید اینترنتی به‌صورت خرده‌فروشی صورت گرفت.

 رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور ادامه داد: این رقم یعنی اینکه در سال گذشته بین ۱۶ تا ۱۷ میلیارد دلار مردم ما از طریق اینترنتی خریدهایی انجام داده‌اند که پرداخت آن نیز اینترنتی بوده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور بابیان اینکه در سال ۲۰۱۴ بالغ‌بر یک هزار و ۴۷۰ میلیارد دلار حجم تجارت الکترونیک در دنیا بود که ایران با ۱۶ میلیارد دلار یک درصد از تجارت الکترونیک در بخش خرده‌فروشی دنیا را به خود اختصاص داده است.

گرکانی نژاد با تأکید بر اینکه باید تجارت الکترونیک خود را دست بالاتر بگیریم، بیان داشت: اگر رشد تجارت الکترونیک در دنیا حدود ۱۹ درصد است با زیرساخت‌های فراهم‌شده در کشور تصور می‌شود که در سال‌های آینده همچنان روند رو به رشد بیشتری در تجارت الکترونیک کشور داشته باشیم.

تجارت الکترونیک در کشور به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۵ باید ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تجارت الکترونیک در بخش خرده‌فروشی در کشور داشته باشیم.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور به شکل‌گیری دفتر تجارت الکترونیکی در سال ۸۱ در وزارت بازرگانی اشاره کرد و گفت: قانون تجارت الکترونیک نیز در سال ۸۳ به تصویب رسید و  بر اساس آن مرکز توسعه تجارت الکترونیک راه اندازی شد.

گرکانی نژاد، تنظیم مقررات در حوزه تجارت الکترونیک را یکی از اهداف این مرکز عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات در تجارت الکترونیک اعتماد است چراکه اگر به آن توجه نشود مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

۹۹ درصد جرائم خرید اینترنتی مربوط به سایت‌های فاقد نماد اعتماد بود

وی بابیان اینکه بر اساس اعلام پلیس فتا در طول یک ماه از کل شکایاتی که در مورد خریدوفروش اینترنتی به پلیس فتا واصل‌شده نیم درصد مربوط به سایت‌هایی بود که نماد اعتماد داشته‌اند، بیان داشت: این در حالی است که ۹۹ درصد مربوط به سایت‌هایی است که نماد نداشته‌اند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور بابیان اینکه نماد اعتماد نشانه‌ای نمادین است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به کسب‌وکارهای اینترنتی قانونمند اعطا می‌شود، عنوان داشت: اگر روی نماد اعتماد الکترونیکی کلیک کنید یک صفحه باز شود و مشخصات سایت در صفحه نوشته  می شود.

گرکانی نژاد با تأکید بر اینکه نماد اعتماد قابل جعل شدن نیست اما قابل سوءاستفاده است، بیان کرد: قبل از اینکه در خود سایت دنبال نماد باشید در سایت نماد اعتماد اسم سایت را جستجو کرده تا مطمئن شوید چون ممکن است همه این‌ها با فتوشاپ درست شود.

وی از صدور ۱۳ هزار فقره نماد اعتماد الکترونیکی در کشور تاکنون خبر داد و افزود: از این تعداد ۷۲ مورد مربوط به خراسان جنوبی بوده که این جای امیدواری است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور با اشاره به اهمیت تجارت الکترونیک در دنیا، گفت: در بین ۳۰ شرکت برتر سرمایه دنیا سه شرکت اول مربوط به آی . تی بوده و بالغ‌بر ۱۴ مورد از این شرکت‌ها از آی . تی به‌صورت مستقیم، به‌صورت سرویس یا سخت‌افزار و یا نرم‌افزار استفاده کرده‌اند.

گرکانی نژاد اضافه کرد: علاوه بر این پیشرفت کمپانی‌های بزرگ بازهم به مدد آی . تی بوده است.

وی بابیان اینکه امروز دنیا با بحران محیط‌زیستی مواجه است، بیان داشت: ازاین‌رو تجارت الکترونیک موردتوجه کسانی قرارگرفته که دوستدار محیط‌زیست هستند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا