اجرای زنجیره فولاد با 3 هزار شغل مستقیم در کردستان/ رایزنی برای سرمایه گذاری ترک ها در سنندج

اجرای زنجیره فولاد با 3 هزار شغل مستقیم در کردستان/ رایزنی برای سرمایه گذاری ترک ها در سنندج

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان در سه شهرستان سقز، بیجار و قروه آغاز می شود که بیش از 3 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می کند.

محمد دره وزمی امروز در سنندج، اظهار کرد: خوشبختانه در سال 96 سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با استناد به آمار و ارقام مورد بررسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رتبه های قابل قبولی را در شاخص های مختلف به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: واحدهای به بهره برداری رسیده در سال 96 از نظر تعداد 9 درصد و در شاخص سرمایه گذاری 2 هزار درصد و در شاخص اشتغال، 94 درصد رشد داشته ایم.

افزایش 30 درصدی شاخص سرمایه گذاری در کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اضافه کرد: در زمینه صدور جواز تأسیس در شاخص تعداد 53 درصد، در شاخص سرمایه گذاری 30 درصد و در شاخص اشتغال 87 درصد نسبت به سال 95 رشد داشته ایم.

دره وزمی خاطرنشان کرد: حلقه اول فرآوری سنگ آهن به میزان یک میلیون و 300 هزار تن کنسانتره در سال تولید می شود که این میزان باید به 2 میلیون و 500 هزار تن در سال برسد.

وی توضیح داد: در زمینه رشد پرداختی حقوق دولتی معادن، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده ایم که این نشان از قانونمدار بودن معدن داران در کردستان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان مطرح کرد: در سال 96 پتروشیمی کردستان، لاستیک بارز و کنسانتره سازی بعنوان حلقه اول زنجیره فولاد در شهرستان بیجار و چندین طرح تولیدی دیگر با اشتغالزایی بالغ 2 هزار و 500 نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

دره وزمی اضافه کرد: هرچه میزان جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در استان کردستان افزایش یابد، اشتغالزایی بیشتر و هرچه اشتغالزایی بیشتر صورت گیرد، رفاه خانوارها افزایش پیدا می کند.

وی یادآور شد: ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان راه خود را برای توسعه صنعتی استان مشخص کرده ایم و با تمام موانع و مشکلاتی که وجود دارد با تمام توان در این راه گام بر می داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان تبیین کرد: استان کردستان برای تحرک و شتاب بیشتر، نیازمند صنایع پیشرانی از جمله زنجیره فولاد، پتروشیمی، لاستیک و غیره است.

اجرای زنجیره فولاد با 3 هزار شغل مستقیم در کردستان

این مسؤول افزود: در زنجیره فولاد کردستان به عنوان یکی از محوری ترین موضوعات استان، مجموعاً بیش از 3 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت خواهد پذیرفت.

به گفته دره وزمی، در حلقه اول زنجیره فولاد ما نیازمند تولید 2 میلیون 500 هزار تن کنسانتره در سال هستیم که هم اکنون یک میلیون و 300 هزار تن آن در حال تولید است که برای تولید مابقی آن برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان در سه شهرستان سقز، بیجار و قروه آغاز می شود که بیش از 3 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: در بحث سیمان چل چمه با حضور نمایندگان مردم در مجلس و مسؤولان استانی و پیگیری های ویژه، مشکلات بانکی آن مرتفع شده و عملیات اجرایی آن بزودی به انجام می رسد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برای احداث کارخانه دوم لاستیک سازی در کردستان با عنوان لاستیک رازی در حال حل مسائل بانکی آن هستیم که کنسرسیومی متشکل از بانک های سپه، خاورمیانه و صنعت و معدن عاملیت این طرح را قبول کرده اند.

رایزنی برای سرمایه گذاری ترک ها در سنندج

دره وزمی یادآوری کرد: رایزنی ها و اقدامات قابل توجهی با سرمایه گذار خارجی (ترکیه ای) برای احداث واحد تولیدی پوشاک در سنندج صورت پذیرفته که به زودی مراحل عقد تفاهم نامه صورت می گیرد.

وی گفت: به دلیل وجود پتانسیل دو خط لوله گاز در استان، ظرفیت احداث 2 واحد پتروشیمی در کردستان وجود دارد و این اقدام مهم در دست مطالعه و بررسی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اظهار کرد: در استان کردستان با وجود مشکلات بسیار در سال 96 در شرکت شهرک های صنعتی، عملیات اجرایی و آماده سازی تعدادی از شهرک های صنعتی جدید در مرکز استان و دیگر از شهرستان های تابعه آغاز شده است.

کاهش قیمت زمین در شهرک های صنعتی کردستان

دره وزمی گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان و با تلاش بسیار، قیمت زمین صنعتی در شهرک های صنعتی استان در سال 96 هیچ گونه افزایشی داده نشد و در سال 97 نه تنها افزایش داده نشد، بلکه نسبت به سال 96 در اکثر شهرک های صنعتی قیمت زمین را کاهش دادیم.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که اگر می خواهیم اقتصاد کشور و به تبع آن اقتصاد استان ارتقا پیدا بکند، باید از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود نهایت بهره را برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان داشت: مصرف کننده حق دارد کالا و خدمات باکیفیت خریداری کند و تولیدکننده باید در راستای تولید کالای باکیفیت گام بردارد.

تولید در کشور مظلوم واقع شده است

دره وزمی اضافه کرد: برای جامه عمل پوشاندن به شعار سال، باید تمامی ارکان مختلف جامعه به این اعتقاد برسند که تولید باید محور اصلی در جامعه قرار بگیرد. تمامی دستگاه های اجرایی باید با تمام توان در راستای رفع موانع پیش روی تولید گام بردارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: تولیدکنندگان استان ارتقای توان تولید، افزایش کیفیت تولید، پائین آوردن قیمت تمام شده کالاها و ... را در دستور کار خود قرار دهند.

دره وزمی یادآوری کرد: تولید در کشور و استان مظلوم واقع شده است، بنابراین از مردم استان درخواست می کنم، مصرف کالای تولیدی را در اولویت خرید خود قرار دهند تا تولید جان تازه ای بگیرد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا