مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری یونسکو:

دسترسی ایرانی‌ها به آب سال 2020 یک چهارم دنیا می‌شود

دسترسی ایرانی‌ها به آب سال 2020 یک چهارم دنیا می‌شود

مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری یونسکو گفت: طبق بررسی های انجام شده تا سال 2020 میلادی سرانه آب هر ایرانی به یک چهارم سرانه آب هر نفر در دیگر نقاط دنیا خواهد رسید؛ یعنی میزان آب در دسترس ما در ایران به طور مستمر در حال کاهش است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید علی چاوشیان در همایش آب و رسانه اظهار داشت: اگر یک بازه زمانی 30 ساله را در منطقه غرب و مرکز آسیا در نظر بگیریم، بیش از نیمی مخاطرات طبیعی که این منطقه را تهدید کرده یعنی حدود 51 درصد، خشکسالی است، حدود 34 درصد سیل است، 11 درصد زلزله و چند درصد باقی مانده نیز دیگر بلایای طبیعی است.

وی افزود: یعنی 85 درصد مخاطرات طبیعی منطقه ناشی از مخاطرات آبی است که این نشان دهنده اهمیت مسائل و بحران های آبی کشورهای حاضر در منطقه است.

مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری یونسکو تصریح کرد: اگر نظر میزان تلفات نگاه کنیم 95 درصد تلفات ناشی از مخاطرات طبیعی از زلزله است اما اگر از نظر تأثیرپذیری نگاه کنیم 87 درصد مردم منطقه ای خشکسالی متأثر شده اند.

وی ادامه داد: حدود 50 سال پیش سرانه آب هر ایرانی نصف سرانه آب هر نفر در دنیا بود، طبق بررسی های انجام شده تا سال 2020 میلادی سرانه آب هر ایرانی به یک چهارم سرانه آب هر نفر در دیگر نقاط دنیا خواهد رسید؛ یعنی میزان آب در دسترس ما در ایران به طور مستمر در حال کاهش است.

چاوشاین در خصوص سهم هر بخش از مصارف آب کشور گفت: حدود 90 درصد آب در دسترس ما در ایران به مصرف در بخش کشاورزی اختصاص پیدا می کند، سهم شرب 6 تا 7 درصد و سهم صنعت 2 تا 4 درصد است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا