دقایقی قبل برگزار شد؛

جشن یکسالگی "کارا" درگاه الکترونیکی کارگزاران

جشن یکسالگی

این سامانه اولین سامانه در بازار سرمایه است که به طور گسترده از گواهی دیجیتال در ارتباط کارگزاران با شرکت سمات استفاده می کند. برهمین اساس این سامانه موجب امنیت بیشتر و کاهش هزینه‌های ارتباطی شده است.

درگاه الکترونیکی کارگزاران موسوم به "کارا "امروز ۲۷ فروردین ۹۷ در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه یک سالگی خود را جشن گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سامانه کارا یک سال پیش با هدف بهبود و تسریع ارایه خدمات و کاهش حجم مکاتبات و مراجعات حضوری به کارگزاران و به تبع آن ارایه خدمات بهتر به سرمایه‌گذاران بازار سرمایه رونمایی شد.

در سالی که گذشت بیش از 15 مورد امکانات ویژه و مهم از قبیل تغییر کارگزار ناظر، صدور کد سهامداری حقوقی، ثبت وکالتنامه خرید و فروش سهام، تاییدیه اعلامیه تسویه بورس انرژی، اعلام روزانه سقف اعتبار کارگزاران و ... در فرایندهای مختلف از طریق این سامانه به کارگزاران ارایه شد.

شایان ذکر است این سامانه اولین سامانه در بازار سرمایه است که به طور گسترده از گواهی دیجیتال در ارتباط کارگزاران با شرکت سمات استفاده می کند. برهمین اساس این سامانه موجب امنیت بیشتر و کاهش هزینه‌های ارتباطی شده است.

برآورد می‌شود بیش از 100.000.000 ریال در هزینه‌های جاری هر کارگزار به واسطه ارایه خدمات الکترونیکی در این سامانه صرفه‌جویی شده است.

 همچنین با تغییر فرایند خدمات ارائه شده در کارا از حدود ۲۹ هزار نامه نگاری جلو گیری شده است.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، شرکت سمات در نظر دارد در سال آینده بیش از 20 مورد امکانات مهم دیگر نیز به ترتیب اولویت مد نظر کارگزاران به این سامانه اضافه کند.

از مهمترین موارد امکانات مد نظر می‌توان به صدور کد سهامداری آنی حقیقی و حقوقی، فریز، ریلیز و مشتری کردن سهامدار، پرداخت برخط سهم مشارکت صندوق تضمین و جریمه‌های نکول و انواع گزارش‌های تکمیلی از فرایندهای مختلف نام برد.

در همین راستا کارگزاران می‌توانند از طریق ارسال پیام در این سامانه اولویت‌های مد نظر خود نسبت به افزودن امکانات جدید را به شرکت سمات اعلام کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا