معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد

بازپس‌گیری 62 هکتار از اراضی ملی استان تهران

بازپس‌گیری 62 هکتار از اراضی ملی استان تهران

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:از ابتدای امسال تاکنون بیش از 62 هکتار از اراضی ملی استان تهران به ارزش ریالی 230 میلیارد ریال رفع تصرف شده است.

به  نقل از منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران،  مصطفی پرویزی مقدم اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 62 هکتار از اراضی ملی استان تهران به ارزش ریالی 230 میلیارد ریال رفع تصرف شده است.

وی افزود: 22 هکتار از این میزان اراضی آزاد شده براساس اجرای احکام صادره از سوی مراجع قضایی رفع تصرف گردیده و بیش از 40هکتار از این اراضی ملی در راستای اقدامات پیشگیرانه و در اجرای تبصره 1 ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع از متصرفین و متخلفین بازپس گیری و به دولت بازگردانده شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، ادامه داد: فرهنگ سازی و گسترش همکاری و مشارکت مردمی دو عامل مهم در پاسداشت انفال و عرصه های منابع طبیعی است .

پرویزی مقدم افزود: مردم نقش مهمی در حفظ طبیعت دارند و در سال های اخیر با اقدامات صورت گرفته شاهد توجه بیشتر اقشارجامعه به منابع طبیعی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری عوامل نیروی انتظامی، مراجع قضائی و دستگاه های ذیربط توانسته است در برخورد با متجاوزان به انفال و عوامل تخریب جنگل ها و مراتع به موفقیت های چشمگیری دست یابد.

پرویزی مقدم افزود: برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی علاوه بر اقدامات پیشگیرانه قانونی ، برنامه های آگاهی بخشی و زمینه سازی برای حضور اقشار مختلف مردم در مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا