دویچه وله :

اقتصاد ایران درصورت لغو تحریمها به رشدی 6 درصدی دست خواهد یافت

اقتصاد ایران درصورت لغو تحریمها به رشدی 6 درصدی دست خواهد یافت

تهران -ایرنا- سایت خبری رادیو صدای آلمان (دویچه وله ) نوشت :موسسه مالی بین المللی گفته ایران در سال آینده بیشترین رشد اقتصادی را در میان کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی خواهد داشت.کارشناس این مرکز ایران را دومین کشور قدرتمند اقتصادی پس ازعربستان و بالاتر ازامارات دانسته است.

به گزارش ایرنا،درادامه گزارش این سایت خبری آمده است:موسسه مالی بین المللی واشنگتن (IIF ) پیش بینی کرده که ایران در سال آینده میلادی (2016) در صورت لغو تحریم ها با جهش اقتصادی روبرو خواهد بود.
براساس این پیش بینی در میان کشورهای حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا،ایران در سال آینده بالاترین رشد اقتصادی را خواهد داشت.
بر اساس این تحقیق که نتایج آن روز یک شنبه 15 نوامبر (24 آبان) منتشر شد،15 کشور حوزه خاورمیانه و آفریقای شمالی در سال 2015 سه درصد رشد اقتصادی داشته اند.
این میزان رشد نسبت به سال های 2005 تا 2014سیر نزولی داشته چرا که در آن سال ها رشد اقتصادی این کشورها چهار و نیم درصد بوده است.
از میان این 15 کشور،برخی کشورها در سال 2016 با رشد اقتصادی بالاتری روبرو خواهند بود اما ایران در این میان با یک جهش از رشد اقتصادی 4 / 1 درصدی به رشدی نزدیک به 6 درصد دست خواهد یافت.
رئیس بخش خاورمیانه و آفریقای موسسه مالی بین المللی IIF گفته ایران هم اکنون نیز با برداشته شدن برخی از تحریم ها پس از توافق اتمی با میزانی از رشد روبروست. به گفته او ایران به عنوان دومین قدرت اقتصادی در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی پس از عربستان سعودی و در جایگاهی بالاتر از امارات متحده عربی پدیدار شده است.
به گفته موسسه مالی بین المللی واشنگتن، برداشته شدن تحریم های ایران در صورتی که با بازگشت متخصصان خارجی در حوزه انرژی همراه شود به این کشور اجازه می دهد تا میزان صادرات نفت خود را در عرض شش ماه به زمان پیش از تحریم ها برساند. در این صورت قیمت نفت نه تنها بیشتر نشده بلکه احتمالا در سال 2016 کمتر هم خواهد شد.
قیمت هر بشکه نفت خام از 110 دلار آمریکا در سال 2014 به کمتر از 45 دلار در این روزها سقوط کرده است.
موسسه مالی بین المللی واشنگتن IIF در سال 1983 تاسیس شد و مجموعه ای است از موسسات مالی بین المللی با 500 عضو از 70 کشور و منطقه. بزرگترین بانک های تجاری و سرمایه گذاری جهان و نیز شرکت های بیمه سرمایه گذاری در این موسسه عضو هستند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا