قیمت تمام شده آب چقدر است؟

قیمت تمام شده آب چقدر است؟

اقتصاد > انرژی - ایسنا نوشت: قائم مقام وزیر نیرو گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر مترمکعب آب 1500 تومان است که با یک سوم قیمت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

ستار محمودی در مراسم همایش آب و رسانه با اشاره به دغدغه‌های وزارت نیرو اظهار کرد: با توجه به این‌که در کشور خشکسالی وجود دارد و از گذشته تاکنون این مساله با بحران جدی‌تری مواجه می‌شود، لذا به اعتقاد ما حل این مساله تنها با کمک مردم صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که هدف ما این است که مردم فرماندهی مدیریت خشکسالی را برعهده بگیرند، اظهار کرد: مدیریت منابع آب موضوعی است که تنها با خلق اعتماد در کارفرمایان اصلی که همان مردم هستند به وجود می‌آید.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان این‌که در سال 1380 در تهران جیره‌بندی آب صورت گرفت، تصریح کرد: ما باید با کمک یکدیگر بتوانیم در مردم اعتمادسازی ایجاد کنیم و از این طریق با انجام راهکارهای لازم در راستای مدیریت آب بتوانیم کشور را از این بحران نجات دهیم.

وی با اشاره به مقام خبرنگار گفت: با توجه به این‌که رسانه نقش مهمی در آگاه‌سازی اقشار جامعه دارد و از گذشته تاکنون سرعت تبادل اطلاعات افزایش یافته است، لذا باید بتوانیم یک هماهنگی میان رسانه و وزارتخانه ایجاد کنیم.

در ادامه سید علی چاوشیان - مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری یونسکو - در خصوص وضعیت آب گفت: در حال حاضر 50 درصد مناطق دنیا را منطقه خشک و نیمه‌خشک فرا قرار گرفته است و 20 درصد از جمعیت دنیا در این محدوده قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت آب در ایران اظهار کرد: در حال حاضر 95 درصد تلفات مربوط به زلزله، پنج درصد مربوط به مخاطرات آبی و کمتر از سه درصد مربوط به خشکسالی است.

مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری یونسکو در خصوص مقایسه وضعیت منابع آب ایران با دنیا گفت: در 65 سال پیش ایران نصف سرانه متوسط هر نفر در دنیا مصرف داشت، اما پیش‌بینی می‌شود که در سال 2020 سهم ایران یک چهارم دنیا شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا