رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

مشکلات بیمه و حقوق کارگران معدن یورت حل شده است

مشکلات بیمه و حقوق کارگران معدن یورت حل شده است

گروه معادن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به فعالیت 300 کارگر در معدن یورت آزادشهر پس از ایمن‌سازی گفت: مشکلات بیمه ،حقوق و دستمزد کارگران معدن به طور قطع حل شده زیرا اگر حل نمی‌شد ما مجوز کار نمی‌دادیم.

به گزارش ماین نیوز، حسینقلی قوانلو بعد از ظهر امروز در جمع مدیران استان گلستان در خصوص آخرین وضعیت معدن زمستان یورت آزادشهر که در اردیبهشت ماه سال گذشته دچار انفجار شد و بیش از 40 نفر از معدنچیان در این حادثه کشته شدند، اظهار کرد: این حادثه تلخ‌ترین حادثه در سال گذشته در استان بود.

وی ادامه داد: بر اثر این حادثه 350 نفر بیکار شدند که 6 ماه بیمه بیکاری دریافت کردند و در حال حاضر پس از ایمن‌سازی و نوسازی معدن، 300 نفر در این معدن مشغول به کار شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در حال حاضر به غیر از تونل حادثه‌دیده این معدن، استخراج از سایر تونل‌ها در حال انجام است و عملیات ایمن‌سازی و طرح ایمنی کامل معدن با مشارکت دانشگاه شاهرود در حال انجام است.

قوانلو گفت: در حال حاضر علاوه بر ایمنی داخل معدن، ایمنی کمکی و سیستم تهویه خارجی این معدن تا اردیبهشت ماه به بهره‌برداری خواهد رسید و تولید در بخش متوقف شده نیز دوباره راه‌اندازی می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مشکلات بیمه و حقوق و دستمزد کارگران معدن، بیان کرد: به طور قطع این مشکلات حل شده زیرا اگر حل نمی‌شد ما مجوز کار نمی‌دادیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه سه معدن را سال 1396 تعطیل کردیم و پس از ایمن‌سازی دوباره مجوز راه‌اندازی داده‌ایم، گفت: نظارت فنی در خصوص سایر معادن را در دستور کار داریم اما نظارت ایمنی معادن بر عهده اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا