سعید مستشار مطرح کرد؛

فاینکس 2018 محور هم افزایی سه بازار مالی

فاینکس 2018 محور هم افزایی سه بازار مالی

مدیرعامل گروه راهبران اقتصادی آرمان گفت: بعد بین المللی فاینکس چند سالی است تقویت شده است. مشارکت نهادهای مالی بین المللی در نمایشگاه کمک می کند تا هم آنها با بازار سرمایه کشور ما آشنا شوند و هم اهالی بازار سرمایه ایران از آنها شناخت بیشتری پیدا کنند . علاوه بر اینها توسعه بعد بین المللی نمایشگاه باعث می شود روند بین المللی شدن بازار سرمایه تسریع شود.

 

مدیرعامل گروه راهبران اقتصادی آرمان، فاینکس را رویدادی کم نظیر در حوزه نظام مالی کشور دانست و گفت: منحصر به فرد بودن این نمایشگاه از آن جهت است که اجزای اصلی بازار مالی را گردهم آورده است.

سعید مستشار در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) ابراز داشت: نمایشگاه فاینکس به نوعی نمود هم افزایی سه بازار مالی کشور است و این مساله یک ویژگی ممتاز این رویداد است.

وی با تاکید بر اینکه تجربه چنین گردهمایی هایی در دنیا نیز وجود دارد، افزود: در سایر کشورها هم نمایشگاه های حوزه مالی برگزار می شود اما اگر به لحاظ تعداد شرکت کننده و کم و کیف با نمایشگاه ایران مقایسه کنیم، شاید فاینکس جزو گردهمایی های رده بالا قرار بگیرد.

مستشار، دو بال اصلی بازار را سرمایه گذاران و سرمایه پذیران دانست و گفت: خوشبختانه در فاینکس 2018 برای هر دو بال، ایده های جدید و برنامه های مختلف پیش بینی شده است.

مدیر عامل گروه راهبران اقتصادی آرمان اظهار داشت: به سرمایه پذیران در کنار راهکارهای معمول، معمولا ابزارهای جدید معرفی می شود. علاوه بر اینها رویداد فین استارز نیز به خوبی طراحی شده و همچنین در این نمایشگاه روش های نوین تامین مالی شرکت های فعال در بازار سرمایه معرفی می شود.

وی ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاران هم موضوع شفاف است. حضور نهادهای مالی مختلف و معرفی صندوق های مختلف سرمایه گذاری که هر کدام متناسب با طیفی از سرمایه گذاران است، کمک می کند تا آنها با سبدی از فرصت های سرمایه گذاری مواجه شوند.

به گفته مستشار، فاینکس باعث می شود دانش سرمایه گذاری و سواد مالی در کشور افزایش پیدا کند. این رویداد به مشارکت عمومی مردم در اقتصاد منجر می شود و محصول نهایی آن،  اقتصاد پایدار و مقاوم مبتنی بر خرد جمعی است.

این مقام مسوول، نمایشگاه را محمل خوبی دانست که فرصت ها را به صورت تجمیع شده به دو گروه سرمایه گذار و سرمایه پذیر ارائه می کند و اظهار داشت: در کنار این مباحث، بعد بین المللی نمایشگاه نیز چند سالی است تقویت شده است. مشارکت نهادهای مالی بین المللی در نمایشگاه کمک می کند تا هم آنها با بازار سرمایه کشور ما آشنا شوند و هم اهالی بازار سرمایه ایران از آنها شناخت بیشتری پیدا کنند . علاوه بر اینها توسعه بعد بین المللی نمایشگاه باعث می شود روند بین المللی شدن بازار سرمایه تسریع شود.

مستشار که  تجربه برگزاری چند دوره از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را دارد، در ادامه گفتگو با سنا ضمن ارزیابی روند کلی برگزاری این رویداد مهم مالی گفت: روند کار نمایشگاه رو به رشد است و کیفیت نمایشگاه نمره خوبی می گیرد.

وی افزود: این رویداد هر سال به جلو حرکت کرده و در حوزه های مختلف رشد داشته است؛ ضمن اینکه توسعه بازارهای مالی و خلاقیت های برگزار کنندگان به بهتر شدن هر ساله نمایشگاه کمک کرده است.

مستشار سپس به حوزه هایی که رشد خوبی داشته اند اشاره کرد و گفت: به طور مشخص در حوزه تامین مالی رویداد فین استارز اتفاق خوبی در نمایشگاه بود. بحث افزایش مشارکت کنندگان بین المللی نیز موضوع قابل توجهی است . علاوه بر این در حوزه رسانه ای هم اطلاع رسانی خوبی انجام می شود و پوشش رسانه ای قابل قبول است  که همه این تحولات مهم باعث می شود حق مطلب به خوبی در خصوص نمایشگاه ادا شود.

وی تاکید کرد: برنامه ها باید به گونه ای باشد که اگر نمایشگاهی برگزار کردیم آثار آن در روز اختتامیه به فراموشی سپرده نشود. اتفاقاتی که در خلال برگزاری نمایشگاه رخ می دهد چه در عرصه داخلی، چه در حوزه بین المللی و چه به لحاظ اثرگذاری بر سیاست ها و  تصمیمات کلان دولتمردان، باید بعد از نمایشگاه نیز پی گیری شود  و می توان با مستند سازی مباحث و تشکیل کارگروه مشخص، این موارد را پی گیری کرد.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه ( فاینکس 2018)  از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ فروردین ۹۷ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و شرکت های علاقه مند به مشارکت در این رویداد برای اطلاع از جزئیات می توانند به پایگاه اینترنتی نمایشگاه به نشانی www.iranfinex.ir مراجعه یا با شماره تلفن ۴۲۹۱۷۰۰۰ داخلی ۱۳۳ و ۱۱۶ تماس بگیرند.

 

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا