دو منطقه ویژه سرمایه گذاری اقتصادی در تهران

دو منطقه ویژه سرمایه گذاری اقتصادی در تهران

اقتصاد > اقتصاد کلان - ایسنا به نقل از استاندار تهران درباره اولویت‌های این استان برای جذب سرمایه‌های خارجی با اشاره به بازار 20 میلیون نفری برای سرمایه گذاری نوشت: اولویت‌های استان تهران برای جذب سرمایه شامل بازسازی و نوسازی صنایع، محیط زیست و صنایع با تکنولوژی بالا می‌شود.

حسین هاشمی در همایش بین المللی معرفی فرصت‌های توسعه اقتصادی و جذب سرمایه استان تهران با اشاره به اینکه تهران پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور است که خود نزدیک به 14 میلیون نفر جمعیت دارد، اظهارکرد: همچنین به فاصله 100 کیلومتر از پایتخت، جمعیت به 20 میلیون نفر می‌رسد که این به معنای وجود یک بازار قوی سرمایه گذاری است. 

وی با اشاره به اینکه در استان تهران دو منطقه برای تسهیل در سرمایه گذاری و مشارکت در آن در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: یکی از این مناطق منطقه ویژه اقتصادی در جنوب تهران نزدیک به فرودگاه امام است و منطقه دیگر منطقه آزادی است در نزدیکی همانجا. 

هاشمی با اشاره به اینکه سرمایه گذارانی که علاقمندند خارج از مناطق ویژه نیز فعالیت کنند مورد حمایت استانداری قرار می‌گیرند، درباره اولویت‌های جذب سرمایه استان تهران تصریح کرد:‌ بازسازی و نوسازی صنایع تهران اولویت اول است که ورود بخش خارجی به این مسئله می‌تواند در تسریع این امر و ایجاد تولیدات مورد نیاز کشور کمک کند. 

استاندار تهران محیط زیست را دومین اولویت برای سرمایه گذاری دانست و افزود: تهران یکی از سیاست‌های اصلی خود را کاهش آلودگی هوا در تهران به عنوان یکی از کلان شهرهای بزرگ دنیا قرار داه است. به گفته وی سیاست‌های اورژانسی دولت باعث شده که هوای تهران نسبت به گذشته هوای پاکتر و سالمتری باشد و این استان این سیاست‌ها را ادامه خواهد داد و از هرگونه سرمایه گذاری در این زمینه استقبال می‌کند. 

هاشمی همچنین درباره سومین اولویت استان تهران با اشاره به لزوم توجه به صنایع های‌تک (تکنولوژی بالا) خاطرنشان کرد: در استان تهران مشکل محدودیت سرمایه گذار وجود دارد. اما بحث صنایع با تکنولوژی بالا، صنایع کشاورزی و بحث تصفیه فاضلاب از جمله اولویت‌ها در این استان به شمار می‌آید. 

وی ادامه داد: در استان تهران 15 پروژه در مورد تصفیه فاضلاب مورد تایید سازمان ملل متحد قرار گرفته است و در این زمینه سرمایه گذاری‌ها شروع شده است. 

استاندار تهران با تاکید بر اینکه در این استان وحدت بین سازمان های مختلف برای جذب سرمایه گذاری وجود دارد تصریح کرد:‌ اتاق بازرگانی تهران، استانداری و سازمان سرمایه گذاری خارجی تهران در بحث جذب سرمایه گذار با یکدیگر اتحاد دارند که همین سیاست‌های یکسان زمینه را برای حضور خارجی‌ها تسهیل می‌کند. 

در ادامه این همایش نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه بیش از 40 هزار میلیارد تومان از پروژه‌های مختلف گردشگری، عمرانی، فرهنگی، ورزشی، کشاورزی و صنعتی این استان در این همایش برای جذب سرمایه گذاران خارجی عرضه شده است گفت: از حدود دو ماه قبل این پروژه‌ها در اختیار بیش از هزار سرمایه گذار خارجی قرار گرفت که در نهایت 130 سرمایه گذار برای پروژه‌ها مشخص شده و در این همایش حضور یافتند. 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا