حائری در گفت‌وگو با ماین نیوز:

ارتباط وزارت صمت با بخش معدن باید دوستانه شود

ارتباط وزارت صمت با بخش معدن باید دوستانه شود

گروه معادن >سنگ آهن - عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: پیشنهاد می‌کنم حتما از مقامات برای حضور در پنجمین همایش بین‌المللی سنگ آهن ایران دعوت شود زیرا مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت نه تنها در این دولت بلکه در دولت‌های گذشته هم ارتباط‌ ضعیفی با بخش داشته‌اند. باید ارتباط میان معدن و وزارت صنعت، معدن و تجارت را افزایش دهیم.

کریم حائری در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به در پیش بودن پنجمین همایش بین‌المللی سنگ آهن در ایران در 18 اردیبهشت ماه سال جاری توضیح داد: این ارتباط خصمانه باید دوستانه شود. باید مسئولان وزارتخانه در این همایش حضور یافته و دوستانه به صحبت‌های فعالان معدنی گوش دهند. از سوی دیگر ما نیز باید به صحبت‌های آنها گوش دهیم تا در نهایت شاهد پیشرفت بخش معدن باشیم. باید دوستانه مسائل حل شود. گفتگوی دوستانه بهترین راهکار برای وزارتخانه و انجمن خواهد بود.

وی درباره برنامه ورود سنگ آهن به بورس کالا عنوان کرد: بنده نظر مثبتی در این باره دارم و ورود به بورس را کاری بسیار عالی می‌دانم، زیرا این کار از برخی تخلفات در حوزه معادن جلوگیری خواهد کرد. متاسفانه این تخلفات در منطقه سنگان به ویژه بیداد می‌کند. اگر می‌خواهیم به شایعات پایان داده و حرفی مطرح نباشد، بهترین روش استفاده از بورس کالا برای عرضه سنگ آهن است.

رئیس هیات مدیره سپهر طوس آسیا افزود: در بورس کالا چند نفر شرکت کرده و هر کسی قیمت بیشتر بدهد برنده می‌شود اما در فروش‌هایی که مدیران برخی شرکت‌ها انجام می‌دهند، این کار دوستانه و براساس ارتباط‌ها انجام می‌شود که از نظر بنده حتما در آن فساد هم وجود دارد.

حائری تاکید کرد: با استفاده از بورس کالا مشکلات حل شده و پرداخت‌ها با اطمینان انجام می‌شود. وجود بورس کالا باعث می‌شود اطمینان خریدار بالا برود. البته باید به موضوع دیگری نیز اشاره داشت و آن این است که برای خرید و فروش در بورس کالا باید محصول وجود داشته باشد در حالی که در خرید خارج از بورس کالا گاهی محصول پیش از تولید خرید و فروش می‌شود. وجود چنین مواردی بطور حتم به نفع طرفین خواهد بود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا