در بازار امروز بورس تهران؛

793 میلیون برگه دارایی مالی تغییر مالکیت دادند

793 میلیون برگه دارایی مالی تغییر مالکیت دادند

در جریان داد و ستدهای روز جاری گروه های فلزات اساسی، خودرو و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

در داد و ستدهای روز جاری، سرمایه گذاران بورس تهران بیش از 793 میلیون دارایی مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از 793 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را به ارزش یک هزار و 756 میلیارد ریال در 61 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت ارتباطات سیار ایران و سرمایه گذاری غدیر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث کاهش 438 واحدی این متغیر شدند. به این ترتیب شاخص کل در پایان معاملات امروز در رقم 96 هزار و 341 واحد قرار گرفت. شاخص های بازار اول و دوم نیز امروز به ترتیب 330 و 834 واحد نزولی شدند.

نمادهای خدمات انفورماتیک، فولاد خوزستان و پتروشیمی جم امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند و مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

در جریان داد و ستدهای روز جاری گروه های فلزات اساسی، خودرو و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، قند شیرین خراسان، واسپاری ملت، پگاه آذربایجان غربی، پارس خزر، معدنی دماوند و خدمات انفورماتیک بود.

در مقابل نمادهای آلومراد، سایپا دیزل، ماشین سازی اراک، کاشی تکسرام، بین المللی محصولات پارس، پارس الکتریک و سایپا آذین با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی، امروز برای خرید واحدهای صندوق امین یکم، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری شیراز با بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید مواجه شدند.

در مقابل، گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از اوراق صکوک گل گهر، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری مشهد خارج شوند. این نمادها سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز بانک صادرات با معامله 119 میلیون حجمی بیشترین حجم معاملات و واحدهای صندوق امین یکم با معامله 300 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا