کشمکش های چین و آمریکا بازار را به هم ریخت

کشمکش های چین و آمریکا بازار را به هم ریخت

تعرفه 25 درصدی واردات پتروشیمی آمریکا به چین و تعرفه های گمرکی جدید اعمال شده توسط آمریکا، چین را نسبت به روابط تجاری خود با این کشور بدبین کرده است و مقامات چین را بر آن داشته است تا با عکس العملی سخت، نسبت به این تصمیم واکنش نشان دهند.

بازارهای جهانی در آخرین روز کاری هفته با روند کاهشی همراه شدند در حالی که سیاست های جدید کاخ سفید تأثیر بسزایی را در روند منفی این بازارها برجای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، افت شاخص اس اند پی به بیش از دو درصد رسید و شاخص داوجونز نیز با افت بسیار شدیدی همراه شد.

ترامپ دستور بررسی مجدد تعرفه های گمرکی را اعلام کرده تا کمی از نگرانی چین کاسته شود .

بر اساس این گزارش، تعرفه 25 درصدی واردات پتروشیمی آمریکا به چین و تعرفه های گمرکی جدید اعمال شده توسط آمریکا، چین را نسبت به روابط تجاری خود با این کشور بدبین کرده است و مقامات چین را بر آن داشته تا با عکس العملی سخت، نسبت به این تصمیم واکنش نشان دهند.

وزیر بازرگانی چین در واکنشی جدید اعلام داشته که آمریکا باید در انتظار هزینه های سنگینی برای این تصمیم خود باشد.

این در حالی است که، آمریکا در تصمیمی جدید، روسیه را نیز در فهرست جدید تحریم های خود قرار داده است.

به این ترتیب، شرکت روسال روسی به عنوان دومین تولیدکننده آلومینیوم در دنیا در این لیست قرار دارد .

استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، در تازه ترین اظهارات خود اعلام داشت سطح ریسک تجاری با کشمکش های ایجاد شده بین آمریکا و چین بیشتر خواهد شد.

آخرین آمار نرخ بیکاری که در آمریکا منتشر شد نیز بازار را کمی با آشفتگی همراه کرد. افزایش میزان 103 هزار شغل جدید در بازار کار آمریکا نسبت به گذشته کمتر بود در حالی که کارشناسان پیش بینی کرده بودند که امکان ایجاد 193 هزار شغل جدید خواهد بود.

در این بازارها، شاخص اس اند پی با کاهش 2.2 درصدی همراه شد و شاخص نزدک نیز 2.3 درصد منفی شد و داوجونز نیز 2.3 درصد افت کرد .

در بازار اروپا، شاخص یورواستاکس 0.6 درصد منفی شد و فوتسی لندن نیز 0.2 درصد کاهش داشت. داکس آلمان نیز 0.5 درصد روند منفی را از آن خود کرد و کک فرانسه نیز 0.3 درصد افت کرد.

در بازار آسیا، نیکی ژاپن 0.3 درصد کاهش داشت، تاپیکس ژاپن نیز 0.3 درصد منفی شد در حالی که بورس هنگ کنگ با افزایش 1.1 درصدی همراه شد.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا