گوهرین در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

عملکرد ضعیف دولت در زمینه حفظ اشتغال معادن

عملکرد ضعیف دولت در زمینه حفظ اشتغال معادن

گروه معادن >سنگ آهن - عضو هیات مدیره خانه معدن ایران گفت: معدن و صنایع معدنی یکی از بخش‌های اقتصادی با بیشترین میزان اشتغالزایی در ایران است اما دولت در زمینه بالقوه کردن این پتانسیل عملکرد مناسبی نداشته است.

محمود گوهرین در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به در پیش بودن برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی سنگ آهن ایران در 18 اردیبهشت سال جاری عنوان کرد: تنها جایی که می‌تواند از نظر اشتغال فعالیت‌های بسیاری را ایجاد کند، معدن و صنایع معدنی است. با این حال برای اقدامات زیربنایی از نظر مالی امکان چندانی ندارد و آوردن فاینانس به داخل کشور هم کار آسانی نیست. بنابراین اقدامات زیربنایی در حال حاضر متوقف شده و عملا فعالیت‌های عمرانی روندی کند را دارند و از سوی دیگر ساخت و ساز به دلیل رکودی که در صنعت ساختمان وجود دارد، چندان انجام نمی‌شود.

وی افزود: در نتیجه تنها جایی که می‌تواند اشتغال‌زایی به همراه داشته باشد، فعالیت‌های معدنی است. سعی و تلاش دولت نیز بر همین موضوع است اما متاسفانه آنطور که باید این کار انجام نشده است. ضمن آنکه می‌تواند اشتغال‌ زیادی در بخش معدن ایجاد کند اما ممکن است اشتغال‌های قبلی نیز به دلیل عدم فروش و نبود بازار کمی راکد شود.

عضو هیات مدیره خانه معدن ایران در پاسخ به این سوال که لغو معافیت‌های صادراتی چه تاثیری بر فعالیت‌های معدنی خواهد داشت، عنوان کرد: به‌هرحال اگر این مشوق وجود داشته باشد و موانع را از میان بردارند، معدنکار تشویق می‌شود معدن را سرپا نگه دارد و فعالیت آن تعطیل نشود. البته در حال حاضر تمام کارخانه‌های داخلی که فولاد تولید می‌کنند و یا تولیدکننده آهن اسفنجی و یا گندله هستند، از کمبود سنگ‌آهن می‌گویند و معتقدند نباید سنگ‌آهن صادر شود اما هیچ‌کدام قدمی برنداشته‌اند که خریدار با شرایط مناسب سنگ آهن باشند و بتوانند معدنکار را سرپا نگه‌دارند. در واقع معدنکاران باید بتوانند سنگ‌آهن خود را به آنها عرضه کنند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا