اکبریان در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

دست همکاری سنگ‌آهنی‌ها به فولادی‌ها در پنجمین همایش سنگ آهن ایران

دست همکاری سنگ‌آهنی‌ها به فولادی‌ها در پنجمین همایش سنگ آهن ایران

گروه معادن >سنگ آهن - رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: سعی خواهیم کرد امسال یک همایش خوب، متفاوت و پربار برگزار کنیم تا مطابق با شان و اعتبار سنگ‌آهنی‌های کشور باشد.

مهرداد اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به در پیش بودن برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی سنگ آهن ایران در 18 اردیبهشت سال جاری توضیح داد: تفاوت عمده همایش امسال سنگ آهن این است که ما به جزء بیان مباحث و معضلاتی که در کسب‌وکار کشور وجود دارد، به دنبال تعامل با زنجیره فراوری نیز خواهیم بود و دست همکاری و تعامل را به سمت فولادی‌ها و صنعتی‌ها در این همایش دراز خواهیم کرد.

وی افزود: از سوی دیگر سعی خواهیم کرد دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را در این همایش پررنگ‌تر از گذشته نشان دهیم.

او با اشاره به اینکه ما با موضوعی به نام  قیمت تمام شده مواجهیم، توضیح داد: در همه دنیا اگر کسی بخواهد کار معدنی یا صنعتی داشته باشد، قیمت تمام شده موضوعی است که نمی‌توان از آن گذشت. اگر شما یک تولیدکننده باشید اما قیمت تمام شده به اندازه‌ای بالا باشد که نتوانید محصول خود را بفروشید و یا با رقبا خارجی رقابت داشته باشید، بازنده خواهید بود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران عنوان کرد: گله ما از دولت بر سر این موضوع است. بطورکلی ما به تمامی موارد اعم از حقوق دولتی، بهره‌ مالکانه، مالیات بر ارزش افزوده و ... مطالبات دولتی می‌گوییم. این مطالبات دولتی در مجموع باید دارای حدی بوده و از یک رقمی بالاتر نرود. زمانی که این میزان بالا می‌رود، باعث افزایش قیمت تمام شده می‌شود که در کار و رقابت مشکل ایجاد کرده و از توسعه جلوگیری می‌کند. ما در شرایط نامناسبی قرار داشتیم، ای کاش دولت این شرایط را حس می‌کرد و وضع مالیات و یا حتی بحث پرداخت 1 درصد از محل فروش را که به تازگی تصویب شده، در این شرایط ایجاد نمی‌کرد تا کمی معادن جان می‌گرفتند و حاشیه سود پیدا می‌کردند و بعدها درباره این موضوعات تصمیم‌گیری می‌شد.

اکبریان تاکید کرد: به نظر من این مطالبات در زمان نامناسبی تصویب شده و منجر به رکورد در بخش معدن می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا