چه سخت است پدری در روز پدر هدیه‌اش را از دل سرد کوه بگیرد

چه سخت است پدری در روز پدر هدیه‌اش را از دل سرد کوه بگیرد
ماین نیوز: باز روزی دیگر و حکایت تلخ دیگری از مردانی بی‌ادعا که در دل کوه جان عزیزشان را از دست می‌دهند. خدایا باز تو نظاره‌گر این لحظات سخت و دردآور هستی نظار‌ه‌گر داستان تمام نشدنی سختی‌ها، مصیبت‌ها، بی‌عدالتی‌ها و جدایی‌ها هستی. چنان قلبمان به درد آمده است که نمی‌تواند احساسش را از این جدایی‌ها بیان کند.

خدایا تا کی باید تحمل بی‌عدالتی‌ها، نامهربانی‌ها، ناملایمت‌ها و سختی‌های این معادن را داشته باشیم. گفتیم سال جدید می‌شود شاید تغییراتی در احوالات کار و زندگیمان صورت بگیرد اما دریغا آن که از شب عیدمان که چطور شرمندگی را در رخصار همه کارگران نمایان کرد این هم از اول سالمان که چطور با مرگ صفر همکار عزیزمان داغدارمان کرد.

خدایا تو شاهدی الان که این متن را می‌نویسم چشمانم خیس از قطرات اشک است. قلبم مالامال از درد است. دستم توان نوشتن را ندارد. چه سخت است پدری در روز پدر و روز تولد مولای عدل و عدالتی‌ها هدیه روزش را نه از دست دخترک معصومش بلکه از دل سخت و سرد کوه می‌گیرد. شاید صفر جانش را به کوه هدیه داد تا بگوید سال‌ها در دل تو کار کردم و رزق خانواده را درآوردم و دیگر تاب شرمندگیه خانواده برایم سخت و دشوار است.

دیگر بس است خسته شدم از این همه بی‌عدالتی. این جان من هدیه به تو ای کوه بگیر و راحتم کن خدایا. تو خوب می‌دانی که خیلی از مردان کوه آرزوی بازنشستگی را به گور بردند و نمی‌دانم عاقبت دیگران چه می‌شود تو خود ختم بخیرشان کن. خدایا چه سخت است خبر رفتن بابا را به دخترک معصومش که چشم انتظار است تا بابایش شب برگردد تا هدیه کوچکی که برای روز پدر با اندک پولی که از عیدی‌هایش برداشته و خریده است بدهند.

خدایا چه سخت است خبر رفتن یار خسته‌ای را به همسرش دادن که با کم و کاستی زندگی کارگری ساخته است. خدایا چه سخت است خبر مرگ پدر را به عزیزانش دادن. حالا صفر جان دیگر آرام بخواب. دیگر نیاز نیست غصه بیمه از دست رفته‌ات را بخوری. دیگر غصه سختی کارت را نخور. دیگر غصه شرمندگی شب عید جلوی دخترکت را نخور.

آرام بخواب که خداوند نگهبان خانواده‌ات هست. ما برایت خیلی دعا می‌کنیم تو نیز برای ما دعا کن تا عاقبتمان ختم بخیر شود. شاید در این دنیا شهید به حسابت نیاورند اما در آن دنیا در محضر خداوند تو شهیدی. امیدوارم که مسوولان تمام تلاش خود را جهت ضایع نشدن حق خانواده‌ات بکار گیرند. تسلیت واژه بسیار کوچکی است که در این لحظات سخت می‌شود از زبان جاری کرد شاید مرهمی باشد بر درد دل خانواده‌ات. تسلیت خود و تمام پرسنل معدن همکار را تقدیم می‌کنم به خانواده محترمت ان‌شاالله خداوند هرچه صبر در خزانه خود دارد به قلب داغدار خانواده‌ات تقدیم کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا