مشکل سنگ آهنی ها گوش ناشنوای دولت است

مشکل سنگ آهنی ها گوش ناشنوای دولت است

دنیای معدن -سجاد غرقی در گفت وگویی با اشاره به در پیش بودن برگزاری پنجمین همایش بین المللی سنگ آهن ایران در ۱۸ اردبهشت سال جاری توضیح داد: عمدتا تشکل های صنفی نماینده بنگاه های خصوصی کوچک و متوسط هستند و باید با این اولویت پیشنهادهای کارشناسی ارائه دهند.

وی گفت: آن چیزی که در این همایش و در دوره های گذشته نیز وجود داشته، آن است که هم مطالبات فعالان حوزه مطرح شده و هم پیشنهادها ارائه شده است.

وی افزود: دوره اول و دوم این همایش روی غیرکارشناسی و مضر بودن پیشنهاد عوارض صادرات متمرکز بود. دوره سوم بحث اصلی تدوین استراتژی صنعت سنگ آهن بود و پیشنهاد هایی در این رابطه اعلام شد که مشخص ترین آنها حمایت از تشکیل کنسرسیوم های معدنی بود. در همایش چهارم نقش SMEها پررنگ بود.

عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ادامه داد: این موارد پیشنهادهایی بود که به مخاطب موثر یعنی حاکمیت (دولت و مجلس) ارائه شد تا بتوان شرایط کسب وکار را تسهیل داده و هزینه های محیطی کسب وکار را کاهش داد و در نهایت سرمایه گذاری را امن کرد.

غرقی تاکید کرد: با در نظر گرفتن جمیع جوانب به نظر من انجمن سنگ آهن در همایش های خود وظیفه اش را انجام داده است اما مساله ما ساختار حکمرانی این زنجیره است که موجب می شود این پیشنهادها بعضا مسموع واقع نشود.

این فعال معدنی خاطرنشان کرد: رشد منفی ۸ درصدی در معدن به خوبی گویای وضعیت این بخش است. البته این ۸ درصد صرفا از معادن بزرگ احصاء شده است و اگر معادن متوسط و کوچک را نیز لحاظ کنیم شرایط نامطلوب تری را نتیجه خواهیم گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا