احرامیان در گفت‌وگو با ماین نیوز:

عوارض صادرات گندله برداشته شود

عوارض صادرات گندله برداشته شود

گروه معادن >سنگ آهن - عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: با توجه به اینکه همایش سالانه سنگ آهن ایران، تنها همایش تخصصی سنگ آهن در کشور است، توانسته رسالت خود را به خوبی انجام دهد.

سیدبهادر احرامیان در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به در پیش بودن برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی سنگ آهن ایران در ۱۸ اردبهشت سال جاری گفت: به نظر من همایش خوبی خواهد بود. در صورتی که بتوانیم طیف منتقد معدنکاری را در کشور بیشتر جلب کنیم تا از نزدیک با مشکلات و مسائل سنگ‌آهن در کشور آشنا شوند، این همایش موفق‌تر از گذشته نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از موانع توسعه صنعت سنگ آهن، عوارض صادراتی وضع شده روی گندله است، توضیح داد: اگر به ریز آمار صادرات سنگ‌آهن کشور نگاه کنیم، خواهیم دید حجم بالایی از آن متعلق به سنگ‌آهن‌ها و کنسانتره‌هایی است که در داخل کشور مصرف ندارند یعنی در تولید آهن اسفنجی و احیای مستقیم کاربردی ندارند. این محصولات به صورت کنسانتره صادر می‌شوند. اگر این محدودیت گندله رفع شده و یا حداقل بین گندله کوره بلندی و گندله احیای مستقیم تفکیک قائل شوند، کنسانتره‌هایی که امروز صادر می‌شوند را می‌توان به صورت گندله و با ارزش افزوده بیشتری راهی بازارهای جهانی کرد.

عضو علی‌البدل دوم هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران همچنین بزرگ‌ترین نیاز فعلی کشور را در حوزه معدن سرمایه‌گذاری در اکتشاف و توسعه معادن دانست و افزود: برای دستیابی به این مهم باید در ابتدا به سرمایه‌گذاران این بخش مشوق‌ها و انگیزه کافی داده شود. در حال حاضر با حجم زیادی از قوانین و آیین‌نامه‌هایی مواجه هستیم که چندان شرایط را شفاف نمی‌کنند بلکه نیازمند تفسیر بوده و ممکن است سال به سال تغییر کنند. این شرایط ایده آل سرمایه‌گذاری نبوده نمی‌تواند مشوقی برای ورود آنها به بخش معدن باشد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا