غلامی در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

رشد ۴۰ درصدی ارزش سهام چادرملو در سال ۹۶

رشد ۴۰ درصدی ارزش سهام چادرملو در سال ۹۶

گروه معادن >سنگ آهن - رئیس اداره امور سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو معتقد است: عوامل مختلفی از جمله افزایش نرخ دلار و هچنین افزایش قیمت شمش باعث شد سود شرکت چادرملو در سال ۱۳۹۶ افزایش پیدا کند.

گفت‌وگوی خبرنگار ماین نیوز با امیر غلامی رئیس اداره امور سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو را در ادامه می‌خوانید:

آخرین وضعیت سهام چادرملو به چه صورت است؟

در سال ۹۶ سهام شرکت‌ها افزایش خوبی داشت. قیمت سهم ما از مبلغی قبل از افزایش سرمایه با توجه به ۱۸.۷۵ درصد افزایش سرمایه، از ۱۵۰ تومان به حدود ۲۱۰ تومان رسید. این موضوع حاکی از رشد خوب برای سهامداران بود. پس از افزایش سرمایه و تقسیم سود، رشد بسیار خوبی را شاهد بودیم. چادرملو تعدیل خوبی انجام داد و برای سال ۹۷ همه منتظر آن هستند تا ببینند شرکت‌ها چه عملکردی دارند. البته با توجه به اینکه شرکت‌های دیگر بودجه نمی‌دهند و بازار به سمت تحلیل رفته ‌است، منتظر هستند تحلیل‌گران بازار سرمایه چه سودی را برای شرکت‌های چادرملو و در این حوزه برای گل‌گهر و ... پیش‌بینی می‌کنند.

از ابتدای سال ۹۶ تا پایان سال چند درصد سهام چادرملو افزایش پیدا کرد؟

با توجه به اینکه ۱۸.۷۵ درصد افزایش سرمایه داشتیم و ۲۰ تومان هم سود تقسیم شد، حدود ۴۰ درصد سهام چادرملو رشد کرد. البته نباید تنها به این رشد نگاه کرد. بازار سرمایه فرآیند خوبی داشت و برای شرکت معدنی و صنعتی چادرملو این فرآیند رشد خوبی به همراه داشت. با توجه به اینکه فولاد و نیروگاه وارد مدار تولید شد، شرکت‌ها استقبال خوبی از سهام ما داشتند. تمامی مسائل اقتصادی و مسائل بین‌المللی همچون قیمت سنگ‌آهن و افزایشی که در سال ۹۶ در زمینه نرخ فولاد ایجاد و منجر به سود شرکت‌ها و همچنین افزایش سود شرکت چادرملو شد.

علت اصلی در حوزه های سیاسی و اقتصادی کلان چه بود؟

چند آیتم در این موضوع نقش داشت که یکی از آنها بحث افزایش نرخ دلار بود. با افزایش قیمت شمش فولاد با توجه به اینکه قیمت فروش ما ضریبی از قیمت شمش فولاد خوزستان است، سود شرکت افزایش یافت. اما موضوع دیگر آن ورود واحد فولاد به مدار تولید بود. این اتفاق‌ها روی سهم تاثیر گذار بود.

پیش‌بینی شما برای سال ۹۷ از طرح‌ها چیست؟

در سال ۹۷ ظرفیت طرح فولاد افزایش پیدا می‌کند و این افزایش ظرفیت نکات مثبتی به همراه دارد. اما اینکه بگوییم آیا در این حوزه می‌توانیم پیش‌بینی داشته باشیم، باید گفت قاعدتا با توجه به حذف پیش‌بینی شرکت‌‌‌ها و گزارش تفضیلی مدیریتی که می‌گوید دیگر شرکت‌ها موظف به اعلام این پیش‌بینی نیستند و همچنین با توجه به دستورالعمل جدید افشای اطلاعات که مقرر شده هیات مدیره و مدیرعامل شرکت موظف هستند موارد مربوط به افشای اطلاعات امنیت را بگویند، ما تحلیل را بر عهده بازار می‌گذاریم تا بازار شکل جدیدی از روند تحلیل را پیدا کند.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا