کرباسچی در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

افزایش سرعت اجرای پروژه بافت توسط MME

افزایش سرعت اجرای پروژه بافت توسط MME

گروه صنایع معدنی >فولاد - دستاوردهای بدست آمده در تکنولوژی پرد باعث شده تا این تکنولوژی بدون تبلیغات جای پای خود را محکم کند. مدیر شرکت MME در تهران در این باره می‌گوید: اجماع صنعت فولاد کشور، تصمیم‌گیران و مشتریان ایجاد شده که برای ادامه کار به سمت تکنولوژی بومی‌سازی شده ایران بیایند که بهتر از تکنولوژی های مشابه محصول تولید می‌کند.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ماین ‌نیوز با حسن کرباسچی مدیر شرکت MME در تهران را می‌خوانید:

آخرین وضعیت در پروژه بافت به چه صورت است؟

با سفارش‌گذاری‌هایی جدید در بخش‌های اتوماسیون و ابزار دقیق پروژه بافت سرعت بیشتری گرفته است. همچنین با استفاده از فاینانس، بخش فولادسازی تبدیل به گندله و احیا ۲ شده تا از منابع همان فاینانس استفاده کند. MME در احیا ۲ هم به اتفاق خاتم‌الانبیاء قرار است پلنت را اجرا کند.

قرار است ۲ پروژه آهن اسفنجی در سقز و بیجار احداث شود. آیا به این پروژه‌ها نیز ورود خواهید کرد؟

تصمیمی جدی برای حضور در مناقصه نگرفته‌ایم. قطعا اگر ظرفیت پروژه‌ها ۸۰۰ هزار تنی باشد اولویت با تکنولوژی پرد خواهد بود.

منظور از اولویت آن است که در مناقصه قرار می‌دهند یا به صورت دستوری پروژه‌ را به شما می‌دهند؟

با توجه نتایج و دستاوردهایی که در ۳ پلنت میانه، نی‌ریز و شادگان داشتیم، این اجماع در میان مسئولان و مشتریان ایجاد شده است. به تازگی هم در میانه توانستیم PGT را به صورت رسمی پشت سر بگذاریم. اولین طرح استانی ما است که توانست PGT را پاس کند. با توجه به جدید بودن این تکنولوژی اتفاقاتی رخ داده است که خود یک دستاورد محسوب می‌شود. به عنوان مثال در نی‌ریز، ظرف ۳ روز از تزریق گاز به آهن اسفنجی قابل فروش دست پیدا کردیم. یعنی آهن اسفنجی در نی‌ریز پس از ۳ روز دارای قابلیت فروش بود و به شرکت ذوب‌آهن پاسارگاد عرضه شد.

این اتفاق خود یک کار جدید است که بتوان به این سرعت به محصول قابل فروش دست پیدا کرد. معمولا این زمان حدود ۱۰ روز است. این موارد حاکی از آن است که در تکنولوژی پرد به نحوی محاسبات و مهندسی دیده شده که بتوان به این سرعت به محصول قابل فروش دست یافت. در پروژه میانه در حال پایش و جمع‌آوری اطلاعات و ارسال آنها به دفتر فنی هستیم و اولین اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد مصارف آب، برق و گاز از میزان اعلامی قراردادی کمتر است.

این موارد یک به یک در حال اطلاع‌رسانی است و دیگران نیز شرایط را رصد می‌کنند. کارفرمایان در حال تولید هستند و مشتریان از محصولات این ۳ واحد استفاده می‌کنند. این موضوع باعث شده تا پرد خارج از آنکه تبلیغاتی داشته باشد، جای پای خود را محکم ‌کند. با چنین اتفاق‌هایی، اجماع صنعت فولاد کشور، تصمیم‌گیران و مشتریان ایجاد شده که برای ادامه کار به سمت تکنولوژی بومی‌سازی شده ایران بیایند که بهتر از تکنولوژی‌های مشابه محصول تولید می‌کند.

در بحث محیط زیست نیز پارامتر‌های پرد متناسب با استانداردها است؟ مشکلاتی که برای میانه پیش آمده به چه علت است؟

این پلنت از نظر مکان‌یابی در نزدیکی شهر قرار دارد. طبیعی است که میزان حداقلی از آلایندگی را هر واحدی با فعالیت خود به همراه دارد. اگر این واحد به شهر نزدیک باشد آلایندگی بیشتر دیده می‌شود. موضوع دیگر آن است که در ابتدای راه‌اندازی تمامی سیستم‌ها مانند غبارگیرها و شرایط متریال هندلینگ در مدار نیامده بود و ممکن است در آن زمان غبار بیشتری تولید شده باشد زیرا هنوز آن تجهیزات وارد مدار نشده بود.
زمانی که این سیستم به مدار آمد اوضاع بهتر شد. جالب است بدانید طرح میانه به نسبت مدول‌های خوزستان آلایندگی کمتری به همراه دارد اما به دلیل آنکه واحد میانه در نزدیکی شهر قرار گرفته است این موضوع نمود بیشتری داشته باشد، در غیر این صورت به لحاظ تکنولوژی و میزان آلایندگی اگر نگوییم کمتر از طرح‌های دیگر است که حتما همین‌طور است بیشتر نخواهد بود.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا