برای اولین بار و بدون حضور کارشناسان خارجی انجام شد؛

بومی سازی و تعویض کامل یکی از دیسک های واحد گندله سازی

بومی سازی و تعویض کامل یکی از دیسک های واحد گندله سازی

گروه معادن >سنگ آهن - مدیر ناحیۀ آهن سازی گفت: برای نخستین بار یکی از دیسکهای (05A14) واحد گندله سازی فولاد مبارکه با اتکا به تجربه و دانش فنی کارشناسان فولاد مبارکه و با همکاری شرکتهای توانمند سازندۀ داخلی، به طور کامل بومی شد و در جریان تعمیرات سالانه این واحد جایگزین تجهیز فرسوده شد.

به گزارش ماین نیوز، رحیم عبدی با بیان اینکه در خط تولید واحد گندله سازی فولاد مبارکه ۸ دیسک نصب شده است، افزود: از ابتدای راه اندازی این واحد که حدود ۲۵ سال پیش بوده است، این دیسکها تمام وقت در حال کار بوده اند که این امر به مرور فرسودگی یکی از این تجهیزات و بروز عیوبی مانند خرابی چرخ دنده‌های محرک، خرابی بیرینگ اصلی، پوسیدگی بدنه و اجزا و همچنین دفرم شدن بدنه را به همراه داشت و تعویض آن را اجتناب ناپذیر کرده بود.

در همین خصوص فرهنگ دباغ‌نیا کارشناس تعمیرات واحد گندله سازی افزود: با توجه به شرایط دیسک، پروژۀ ساخت آن از طریق واحد بومی سازی تعریف شد و فرایند ساخت و نصب آن با همکاری یکی از شرکتهای صاحب تجربه در این زمینه در دستور کار قرار گرفت. در ادامه به منظور اجرای صحیح تمامی مراحل ساخت، ایستگاه های بازرسی تعریف شد و روند ساخت به صورت دائم رصد گردید و پس از اتمام کار، تجهیز در کارگاه شرکت سازنده پیش مونتاژ و راه اندازی اولیه شد و بعد از حصول اطمینان از کارایی آن، جهت نصب به فولاد مبارکه حمل شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ابعاد بزرگ این تجهیز (حدود ۵/۷ متر) و سنگین بودن اجزای آن و همچنین فضای محدود محوطۀ نصب و وجود تجهیزات بالادستی و پایین دستی، نحوۀ دمونتاژ تجهیز قدیمی و مونتاژ تجهیز جدید یکی از چالش‌های بزرگ این پروژه بود. لذا چند ماه قبل از آغاز فعالیت، در این خصوص جلسات متعددی با حضور پیمانکار نصب و بخشهای مربوط برگزار و دستورالعمل اجرایی کار تدوین شد و ضمن بررسی تمامی جوانب کار، راه‌کارهای مناسب جهت حل محدودیتهای موجود استخراج گردید.

دباغ نیا با بیان اینکه تعویض و نوسازی این دیسک در تعمیرات برنامه ریزی شدۀ اسفند واحد گندله سازی با تلاش شبانه روزی کارکنان مرتبط با ایمنی کامل انجام شد، خاطرنشان کرد: پس از اتمام عملیات نصب دیسک جدید، تنظیمات آن نیز که در تولید گندله با سایزهای استاندارد بسیار مهم بود، با موفقیت کامل انجام شد و تجهیز در موعد مقرر در اختیار خط تولید قرار گرفت.

رحیم عبدی مدیر ناحیۀ آهن سازی در همین راستا از حمایت‌های معاونت‌های بهره برداری و خرید و زحمات کارکنان تولید و تعمیرات واحدهای گندله سازی، بومی‌سازی، تعمیرات مرکزی، حمل‌ونقل، تعمیرات ساختمانی، تعمیرگاه مرکزی که نقش بسزایی در به ثمر رسیدن این پروژه داشتند، صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا