به دعوت معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار:

نشست هم‌اندیشی با موضوع شناسایی مصادیق خطر تقلب برگزار شد

نشست هم‌اندیشی با موضوع شناسایی مصادیق خطر تقلب برگزار شد

به گفته عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ضروروی است شناسایی مصادیق خطر تقلب به عنوان سرفصل تحقیقات علمی در جوامع دانشگاهی و همچنین نهادهای مسؤول از جمله سازمان بورس و اوراق بهادار مورد توجه قرار گیرد.


نشست علمی هم اندیشی با موضوع «شناسایی مصادیق خطر تقلب در صورت های مالی و ارزیابی روش های کشف آن» به دعوت معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار و با حضور اساتید دانشگاه و جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در ابتدای این نشست علمی سید حسین سجادی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ضمن طرح بحث در خصوص نرخ فساد مالی در کشورهای مختلف جهان، به نقش کلیدی صورت‌ها و گزارشگری مالی صحیح در پیشگیری از ناهنجاری ‌های بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: لازم است این موضوع به عنوان سرفصل تحقیقات علمی در جوامع دانشگاهی و همچنین نهادهای مسؤول از جمله سازمان بورس و اوراق بهادار مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به چالش‌ها و مشکلات حرفه‌ای حسابداران و حسابرسان اشاره و دقت نظر حداکثری در این بخش را ضامن ارتقای شفافیت و سلامت در بازار سرمایه و همچنین راهبری و ارزیابی شرکت ها عنوان کرد.

در ادامه، توحید کاظمی به تعریف و تبیین مساله تقلب در صورت‌های مالی و ابعاد مختلف آن پرداخت و علل و بسترهای شکل‌گیری، عناصر متشکله و طرح‌های تقلب در صورت‌های مالی و همچنین روش های مرسوم کشف، شرایط تحقق و رابطه میان زمان و ضرر و زیان ناشی از تقلب را برشمرد و اشاره کرد لازم است الگویی جامع برای پیشگیری از تقلب در صورت‌هالی مالی ایجاد شود.

میثم قاسمی، رییس اداره امور حسابرسی و گزارشگری مالی سازمان بورس دیگر سخنران این نشست بود. قاسمی ضمن ارائه گزارش مبسوطی از اقدامات و عملکردهای مجموعه متبوع خود، چالش‌ها و ناهنجاری‌های موجود در این حوزه را تشریح کرد و پیشنهادهای خود را جهت بهبود و ارتقاء وضع موجود ارائه داد.

یادآور می شود تا کنون چندین نشست‌ علمی و هم‌اندیشی توسط اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت بازار سرمایه با هدف استفاده از نظریات جامعه علمی و دانشگاهی و همچنین به منظور تبیین مشکلات موجود از سوی دست‌اندرکاران بازار سرمایه و نهایتاً بررسی راهکارهای عملی جهت رفع مشکلات برگزار شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا