مدیرعامل فولاد بوتیای ایرانیان :

تکمیل پروژه های فولاد بوتیا در کرمان ۲هزار شغل ایجاد می کند

تکمیل پروژه های فولاد بوتیا در کرمان ۲هزار شغل ایجاد می کند

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان گفت: با تکمیل پروژه های این شرکت زمینه اشتغال ٢ هزار نفر بطور مستقیم و 30 هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم خواهد شد.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا خسروی راد سه شنبه 23 اسفند در آیین افتتاح خط ریلی آنتنی کارخانه فولاد بوتیای کرمان با اشاره به اهمیت اقتصادی خطوط ریلی افزود: هزینه حمل و نقل در صنایع معدنی و صنایع مرتبط به آن سهم بسزایی در تعیین قیمت تمام شده محصول و در نتیجه رقابت پذیری صنایع ودر نتیجه پیشرفت اقتصادی کشورها دارد.

وی تصریح کرد: بحث صرفه جویی در سوخت، از اهداف استراتژیک کشور و جزو چارچوب سیاست های تولیدی کشور به خصوص در صنعت فولاد است.

خسروی راد گفت: احداث خط ریلی مناسب به منظور جابه جایی مواد و محصولات، در کنار تأمین آب و برق مصرفی از پروژه های زیر ساختی در اجرای این کارخانه بوده است.

وی مهم ترین مزیت خط ریلی نسبت به حمل و نقل جاده ای را سهولت دسترسی منابع دانست و افزود: با احداث این خط ریلی حجم قابل ملاحظه ای از منابع و محصولات در کمترین زمان ممکن ارسال و دریافت خواهد شد.

وی این پروژه را به عنوان اولین پروژه از شرکت هلدینگ خاورمیانه میدکو که به مسیر مبادلات ریلی دسترسی پیدا کرده دانست و افزود: زیر ساخت ریلی این پروژه به صورت مشارکتی و با اجرای روسازی بوسیله اداره کل راه آهن کرمان و زیر سازی شرکت فولاد بوتیا اجرا شده است.
مدیرعامل‌ شرکت فولاد بوتیای ایرانیان تصریح کرد: زیر ساخت های مجتمع فولاد بوتیا در سال 97 با احداث خط لوله گاز 30 اینچ کرمان-زرند و تکمیل خط 400کیلو ولتی شبکه برق سراسری به پایان خواهد رسید.

خسروی راد در ارتباط با سطح کیفی پروژه های پنجگانه در مجتمع فولاد بوتیا گفت: پروژه نیروگاه این مجموعه به عنوان اولین پروژه سیکل ترکیبی تیپ F در صنعت فولاد است که با راندمان 4/ 58 درصد جزو بهترین های کشور بشمار می رود.

وی ادامه داد: همچنین پروژه فولاد احیای مستقیم نیز به عنوان پروژه منتخب و پایلوت تولید فولاد بدون ضایعات در کشور می باشد که میزان استفاده از منابع آب و انرژی حداقلی در قیاس با بهترینهای کشور را به همراه دارد.

مدیرکل ‌راه آهن استان کرمان هم در این آئین گفت: در سال 1396 سهم راه آهن از جابجایی بار 9 درصد بوده است و این در حالی است که تا پایان برنامه ششم توسعه سیستم حمل و نقل ریلی باید 30 درصد از حمل بار کشور را به عهد بگیرد.

محمدرضا فیروزکوهی با اشاره به اهمیت اقتصادی خطوط ریلی افزود : با تشکیل هر قطار باری، 250 کامیون از سیستم حمل جاده ای خارج شده که این نه تنها موجب کاهش تلفات جاده ای می شود بلکه موجب صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه با بازگشایی ایستگاه جدید، ظرفیت و سرعت حمل و نقل در استان افزایش خواهد داشت گفت: پروژه خط ریلی آنتنی به کارخانه فولاد بوتیا در راستای سیاست های برنامه ششم توسعه است با افتتاح این پروژه نه تنها تناژ حمل بار در سیستم باری کشور افزایش خواهد داشت ، بلکه گامی موثر در راستای رسیدن به افق توسعه ای کشور برداشته خواهد شد.

مدیرکل راه آهن استان کرمان با بیان اینکه همزمانی احداث مجتمع های صنعتی با اتصال خطوط ریلی را بسیار مهم است افزود: بعد از افتتاح خط فرعی فولاد بوتیا، دو خط آنتنی دیگر در کارخانجات شرکت فولاد زرند ایرانیان در سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
وی بیان کرد: میزان خطوط اصلی راه آهن استان کرمان بالغ بر 600 کیلومتر است و ساختار اداره کل راه آهن کرمان در سال 1387 تشکیل شد و در حال حاضر حدود 1000 نفر در مشاغل مختلف مشغول به کار می باشند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا