نرخ اجاره بهای آپارتمان‌های پایتخت + جدول

نرخ اجاره بهای آپارتمان‌های پایتخت + جدول

تابستان امسال موجران بر اساس رسم چند سال اخیر با آغاز فصل اجاره، نرخ اجاره بها را در فایل‌های پیشنهادی خود 20 تا 25 درصد افزایش دادند، اما تب گرانی چند روزی بیشتر دوام نیاورد و پس از مدتی کوتاه نرخ اجاره بها کاهش یافته و فایل‌های اجاره تنها 10 درصد نسبت به مدت مشابه ماه سال گذشته افزایش را نشان می‌داد.

حتی در برخی مناطق هیچ‌گونه افزایشی در نرخ اجاره بها به چشم نمی‌خورد و به همین دلیل امسال بیشتر مستاجران برای کاهش هزینه‌های جابه‌جایی تمایل داشتند با افزایش اندکی در نرخ قراردادهای خود را تمدید کنند.  

اما بازار اجاره امسال تفاوت کوچکی با سال‌های گذشته داشت. مالکانی که در تابستان افزایش چشمگیری در اجاره بها مشاهده نکرده بودند تن به ارزان‌تر شدن نرخ اجاره بها در پاییز ندادند و بر اساس نرخ های تابستانی اجاره بهای خود را تعیین کردند. به گزارش دنیای اقتصاد ، هرچند بسیاری از این مالکان هنوز موفق به یافتن مستاجر نشده‌اند.  به گفته یکی از مشاوران املاک امسال بیشتر مستاجران بودند که نرخ اجاره بها را تعیین می‌کردند و مالکان برای خالی نماندن واحدهای مسکونی‌شان مجبور بودند منعطف تر از هر سال باشند. به طور مثال مالکانی که تمایل به دریافت اجاره بیشتر داشتند بنا به خواست مستاجران گاهی مجبور به واگذاری آپارتمان‌هایشان به صورت رهن کامل شدند. اما در همه مناطق تهران مستاجران حرف اول و آخر را نمی‌زدند در برخی از محلات پرطرفدار تهران و برخی از مناطق مرکزی که واحد‌های مسکونی قابلیت استفاده اداری را دارند، کمتر از سوی مالکان انعطافی به چشم می‌خورد.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا