لزوم مشارکت شرکتهای فروشنده قطعات معدنی با انجمن سنگ آهن

لزوم مشارکت شرکتهای فروشنده قطعات معدنی با انجمن سنگ آهن

گروه معادن >سنگ آهن - یک مقام مسئول گفت: شرکتهای فروشنده قطعات معدنی باید با انجمن سنگ آهن ایران مشارکت کرده و همکاری خود را با صندوق بیمه سرمایه‌گذاران معدنی افزایش دهند.

به گزارش ماین نیوز، هادی گلزار عضو انجمن سنگ آهن ایران اظهار کرد: ماشین آلات و تجهیزات معدنی در یک برهه زمانی به تعداد زیاد وارد ایران شد و حجم آنها در کشور بالا رفت.

وی افزود: از همه مهمتر اینکه دلار و یورو در چند سال گذشته همیشه قیمت صعودی داشته و در کنار آن رکود ساختمانی تاثیر منفی بر بازار فولاد و سنگ آهن کشور گذاشته است.

گلزار تصریح کرد: یکی از دلایل راکد شدن شرکتهای تأمین تجهیزات معادن کشور این است که آنها نمی‌توانند ماشین آلات وارداتی خود را به صورت اقساط به معادن کشور بفروشند، در حالیکه در تمام دنیا فروش تجهیزات معدنی با شرایط اقساطی صورت می‌گیرد.

عضو انجمن سنگ آهن ایران اذعان کرد: شرکتهای فروشنده قطعات معدنی باید کارخانه‌های مقابل را بشناسند و در جهت تسهیل شرایط مالی برای خریداران، اقدامات لازم را انجام دهند.همچنین این شرکتها باید با انجمن سنگ آهن ایران مشارکت کرده و همکاری خود را با صندوق بیمه سرمایه‌گذاران معدنی افزایش دهند.

گلزار در تشریح نوع فعالیتهای صندوق بیمه سرمایه‌گذاران معدنی گفت: این صندوق به شرکتهایی که می‌خواهند تجهیزات معدنی بخرند، وام می‌دهد. این پروسه بعد از معرفی به بیمه و بانک صنعت و معدن و در ازای تضامینی همچون پروانه کسب صورت می‌گیرد.

عضو انجمن سنگ آهن ایران در پایان یادآور شد: باید از مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاران معدنی پرسیده شود که چرا برخی از شرکتهای تأمین تجهیزات معدنی از عملکرد این صندوق راضی نبوده و این صندوق را محکوم به رانت می‌کنند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا